Alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin turizm sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya toplam 40 otel yöneticisi, otel bölüm yöneticisi ve mutfak şefi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada katılımcıların mutfak turizminin uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerinin farkındalık, ekonomik katkı, pazarlama ve uygulanabilirlik temaları çerçevesinde detaylı bir biçimde incelenebilmesi amacıyla hem nitel hem de nicel analizleri içeren karmaşık araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel analizler aracılığıyla elde edilen bulgular mutfak şeflerinin, otel yöneticilerinin ve departman yöneticilerinin mutfak turizmi kavramının farkında olduklarını ve mutfak turizminin Türk mutfağının tanıtımı ve pazarlanmasında etkili olabileceğine, ekonomik gelişime katkı sağlayabileceğine ve Türkiye'de uygulanabileceğine güçlü bir biçimde inanmakta olduklarını göstermiştir. Nicel analizler aracılığıyla elde edilen bulgular ise mutfak şeflerinin, otel yöneticilerinin ve departman yöneticilerinin farkındalık, pazarlama, ekonomik katkı ve uygulanabilirlik temalarına ilişkin görüşlerinin eğitim düzeyleri, yaşları, mesleki deneyimleri ve pozisyonlarına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığını, ancak cinsiyetin farkındalık değişkeni üzerindeki etkisinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulgularından hareketle, mutfak şeflerinin, otel yöneticilerinin ve departman yöneticilerinin Türkiye'de mutfak turizminin uygulanabilir olduğuna güçlü bir biçimde inandıkları sonucu çıkarılmıştır. The aim of this study is to examine the tourism sector representatives? opinions regarding the evaluation of culinary toruism as an alternative tourism kind. A total of 40 chief cooks, hotel managers, and department managers voluntarily participated in the study. With the intention to examine the participants? opinions about the applicability of culinary tourism in a detailed manner within the framework of awareness, economic contribution, marketing, and applicability themes, a mixed method design, which includes both qualitative and quantitative analyses, was adopted in the present study. The findings of the qualitative analyses showed that the chief cooks, hotel managers, and department managers are aware of the concept of culinary tourism, strongly believed that it is applicable in Turkey, the culinary tourism can be effective in promoting and marketing the Turkish kitchen, and it may significantly contribute to economic development. The findings of the quantitative analyses, however, demonstrated that the chief cooks?, hotel managers?, and department managers? opinions about the awareness, economic contribution, marketing, and applicability themes did not significantly differ as a function of their educational backgrounds, age, experience, and titles; whereas the effect of gender on awareness variable was significant. Based on the findings of the study, it was concluded that the chief cooks, hotel managers, and department managers strongly believed that the culinary tourism is applicable in Turkey.
Collections