Konaklama işletmelerinde dengeli ölçüm kartı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler hızla değişip gelişen ve rekabetin her geçen gün biraz daha arttığı bir ortamda faaliyetlerini sürdürmektedir. Böyle bir ortamda işletmelerin başarılı olmaları doğru stratejiler oluşturmalarına ve bu stratejilerini etkin bir biçimde uygulamalarına bağlıdır,Dengeli Ölçüm Kartı; kalite, güvence, toplam kalite, müşteri odaklı üretim ve organizasyon, değişim yönetimi, aktivite bazlı maliyet, entegre tedarik zinciri, süreç yönetimi, rekabet yönetimi gibi akımlardan beslenerek, 1990'lı yıllarda ortaya çıkan ve kaynaklarından daha radikal görüşlere sahip stratejik bir yönetim anlayışıdır.Dengeli Ölçüm Kartı, kısa ve uzun dönemli amaçları, finansal olan ve olmayan, şirket içi ve dışı, performans ve sonuç göstergeleri arasındaki ilişkiyi, neden-sonuç hiyerarşisi içerisinde dengeli bir şekilde şirket stratejisine yansıtmayı amaçlamaktadır.Bu araştırma Alanya'daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde Dengeli Ölçüm Kartı'nun uygulanıp uygulanmadığını belirlemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, Alanya'daki 92 adet dört ve beş yıldızlı otel oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu yardımıyla toplanmıştır.Araştırma verilerinin analizi SPSS 10.0 paket programında yapılmıştır. Otuz yedi adet ifadeye görüş belirten yöneticilerin çoğunluğunun ilgili ifadelere tamamen katılırım yönünde eğilim gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda örneklemde yer alan yöneticilerin DÖK kullanımına yatkın oldukları sonucu ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Turizm, Otel, Yönetim, Konaklama işletmeleri, Dengeli Ölçüm Kartı, Performans ölçümü, Stratejik yönetim, Alanya. In the present, companies have activities in a changing and improving environment, in which the competition is getting harder. In this environment the success of the companies depends on developing correct strategies and applying them.Balanced Scorecard, fed by trends such as quality, security, total quality, customer-oriented production and organization, management of change, activity based cost, integrated supply chain, process management, competition management, is a strategic management understanding, which emerged in the 1990?s and has more radical opinions than its resources.The short and long term objectives of Balanced Scorecard are to reflect the financial and non-financial, intra-company and out of company relation between performance and result indicators onto the company strategy in a balanced manner within cause and effect hierarchy.This research was planned and performed in order to determine using of Balanced Scorecard in four and five stars in Alanya.The sample group in this research was composed 92 four and five stars hotels in Alanya. The data of this study were collected with the help of the questionnaire which was prepared by researcer.The data analysis of this researh was made with SPSS 10.0. Most of the directors who defined their opinions about thirtynine criteria were towards complately join. As a result of this study was defined, directors in sample group were inclined for using of Balanced Scorecard.Key Words: Tourism, Hotel, Management, Accommadition Management, Balanced Scorecard, Performance Measurement , Strategic Management, Alanya.
Collections