Stratejik lidelik uygulamalarına ilişkin Türk turizm sektöründeki Türk işletmelerinde nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın temel amacı, Türk turizm sektöründe lider konumda olanTürk isletmelerinin üst düzey yöneticilerinin stratejik liderlik uygulamalarını neölçüde gerçeklestirdiklerini incelemektir. Stratejik liderlik uygulamaları, isletmeninstratejik yönünün belirlenmesi, temel yeteneklerin belirlenmesi, insan sermayesiningelistirilmesi, yeni teknolojilerin etkinlikle kullanılması, sürdürülebilir etkin bir örgütkültürünün olusturulması, etik degerlerin örgüt kültürüne yerlestirilmesi ve stratejikfaaliyetlerin etkin olarak kontrol edilmesi seklinde yedi boyuttan olusmaktadır.Çalısma kapsamına, sektördeki konaklama, hava ve karayolu ulastırma isletmeleri veseyahat acentelerinden toplam sekiz isletme dâhil edilmistir. Arastırmada nitelarastırma yöntemi kullanılmıstır. Arastırmanın verileri bahsi geçen isletmelerdenbirer üst düzey yönetici ile görüsme yapılarak elde edilmistir. Elde edilen verileragırlıklı olarak nitel, sınırlı olarak da nicel yöntemlerle analiz edilmistir. Çalısmasonucunda Türk turizm sektöründeki lider isletmelerin üst düzey yöneticilerininstratejik liderlik uygulamalarını temel yeteneklerin belirlenmesi ve etik degerlerinörgüt kültürüne yerlestirilmesi dısında basarıyla gerçeklestirdikleri anlasılmıstır.Anahtar Kelimeler: Stratejik Liderlik, Turizm, Türkiye, StratejikYönetim, Nitel Arastırma The basic aim of this study is to eveluate to what extant senior managers ofturkish leader firms do strategic leadership implementations in turkish tourism sector.Strategic leadership imlementations are made up of seven dimensions likedetermining the strategic direction of the firm, determining the core competencies,developing the human capital, u sing the new technologies effectively, f orming asustainable effective organization culture, f orming ethical values in theorganizational culture and checking the strategic leadership activities effectively.Total eight firm has been included in the consist of the study, which are from thehospitality, land and airway passenger transportation firms and travel agents insector. In the research, qualititive research method has been used. The data of theresearch has been collected by interviewing with a senior managers from each firm.The data of research first of all, has been analysed with qualitive research method.Secondly, a quantitive analyse has been made based on results of the study. Inconclusion, it is understood that the senior managers of leader firms in Turkishtourism sector have made the strategic leadership implementations succesfully exceptdetermining the core competencies and forming ethical values in the organizationalculture.Keywords: Strategic Leadership, Tourism, Turkey, Strategic Management,Qualititive Research.
Collections