Konaklama işletmelerinde ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliği: Kapadokya Bölgesi`nde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; konaklama işletmelerin de ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliğini belirlemek ve işbirliği ve rekabetin beraber kullanılmasının konaklama işletmelerine sağlayacağı faydaları ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Kapadokya Bölgesi'ndeki 4 ve 5 yıldızlı 24 otel işletmesidir. Araştırma evreninin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle örneklem yöntemi olarak tam sayım örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmaya dahil olan Kapadokya Bölgesi'ndeki 18 otel işletmesinin genel müdürleri ve genel müdür temsilcileri ile birebir yapılan görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ortaklaşa rekabeti hayata geçirmenin Kapadokya Bölgesi'ndeki turizm pastasını büyüteceği için önemli olduğunu düşünmektedirler. Katılımcıların ortaklaşa rekabetin nasıl yapılacağı konusunda yeterli bilgi ve tecrübelerinin olmadığı görülmüştür ve katımcılar meslek örgütlerinin kendilerine rehberlik edebilecekleri görüşündedirler. Katılımcılara göre ortaklaşa rekabetin uygulanmasının önündeki temel engeller konuya ilişkin bilgi düzeyinin yetersiz olması ve Rekabet Kurumu'nun engelleyici yaklaşımıdır. Konaklama işletmelerinde ortaklaşa rekabetin uygulanabileceği ama öncelikle ortaklaşa rekabetin işlerlik kazanması için ciddi bir düşünce sürecini içine girilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer önemli sonuç ise, ortaklaşa rekabetin konaklama işletmelerin de uygulanmasının sağlayacağı faydaların çok olduğu, örneğin, kalitenin yükselmesi, çalışanların eğitimi, daha iyi hizmet, işletmenin kendini yenileme olanağı gibi ve bu faydaların sadece sektörle sınırlı kalmayıp diğer sektörleri, ülkeyi de olumlu etkileyeceği görüşüdür.Anahtar Kelimeler: Ortaklaşa Rekabet, Rekabet, İşbirliği, Oyun Teorisi, Konaklama İşletmeleri, Nitel Araştırma, Kapadokya Bölgesi, Türkiye. The main aim of this assignment is the study of the application of co-opetition and to introduce the advantage of cooperation and competition which are used together in accommodation enterprises. Qualititive research methods have been used. 4-5 stars (24 hotels) which are constitution of research universe. Research universe is available because of this, full-count sample method has been used as a sample of method. The research data were obtained by face to face interviewing technique from 18 hotel manager which are from the Cappadocia Region. Descriptive analysis is used with analysis of survey data. The participant considered that co-opetition implement is important for Cappadocia Region?s expanded tourism pie. Participant considered which they have no sufficient knowledge and experiences abouth how they use co-opetition. Besides they agree with that professional organizations can be guide for themselves. According to participant, co-opetititons?s implement basic barrier is unsufficient knowledge and preventive approach of Competition Authority. Co-opetition can be used with accommodation companies but first of all for critical idea needed for the implementation of co-opetition. The other important result, there are lots of benefit when co-opetition is used with accomadation enterprise so that, higher quality, employee training, beter service and reinvent of themselves. This benefits are not only restrict with bussines and other sector but also all country.Keywords: Co-opetition, Competition, Cooperation, Game Theory, Accommodation companies, Qualitative Research, Cappadocia Region, Turkey
Collections