Yükseköğretim kurumlarında kurumsal imaj: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri üzxerine bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir kurumun algılanış biçimi olarak tanımlanabilen imaj, kurumların amaçlarına ulaşabilmelerinde etkin bir role sahiptir. Bir kurumun sahip olduğu kurumsal imaj, kendisini rakiplerinden farklı kılmakta ve farklı pazar koşullarında kendisine rekabet avantajı sağlayan bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Tüm kurumlar için kritik önem arz eden kurumsal imaj, bilginin üretilmesinde kilit rol oynayan yükseköğretim kurumları açısından da oldukça önemlidir. Yükseköğretim kurumları, bilginin üretilmesindeki rollerinin yanı sıra tüm sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan kaynaklarını yetiştirme rolleri nedeniyle güçlü bir kurumsal imaja sahip olmak gereksinimdedirler. Bu çerçevede yükseköğretim kurumlarının imajını belirleyen ve etkileyen unsurların neler oldukları, bu kurumların imajının şekillenmesinde hangi faktörlerin daha çok önem arz ettiğinin ortaya konulması gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarının kurumsal imajının öğrencilerin bakış açıları ile değerlendirilmesidir. Çalışmada, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun, kurumsal imajı niceliksel araştırma yöntemi kapsamında anket tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ışığında, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajı, öğrencilerin kurumu algılayış biçimleri ve beklentileri çerçevesinde ortaya konulmuştur. Çalışma, genel olarak dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde imaj kavramı, imaj çeşitleri ve imajın yapısı ile ilgili olarak teorik bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise kurumsal imaj kavramı ve kurumsal imajı etkileyen unsurlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise yükseköğretim kurumlarının gelişim süreci ve Düzce Üniversitesi ve Akçakoca turizm İşletmeciliği ve Otelcilik yüksek okulu hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca bu bölümde Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajının ortaya konulması amacıyla uygulanan anket sonucunda ulaşılan verilerin değerlendirilmesi yer almaktadır.Çalışma kapsamında ulaşılan sonuçlara göre Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajı şu şekildedir: Öğretim elemanları ve yönetim ile öğrenciler arasındaki iletişim olumludur. Öğretim elemanları öğrencilere ders dışında da yardımcı olmaktadır. İngilizce ve bilgisayar uygulamalı ders saatleri de yeterli düzeyde olması Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun imajını olumlu yönde etkilemektedir. Yükseköğretim kurumlarının sağlaması gereken hizmetler arasında yurt ve barınma hizmeti olmamasına rağmen, bu konuda yaşanan sıkıntının kurumsal imajı olumsuz etkilediği görülmektedir. Ulaşım hizmetleri ve sosyal etkinliklerin yeterli olmaması öğrenciler tarafından olumsuz olarak görülmektedir. Ayrıca öğrenciler, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kendisini çevresine ve Akçakoca halkına yeterince tanıtılmadığını ifade etmektedir. Çalışamaya konu olan yükseköğretim kurumunun öğrencilerin tercihleri açısından kurumsal imajın önemli olması, kurumsal imajı etkileyen olumsuzlukların giderilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Image, which can be defined as perceptual way of an institution, has an effective role in achieving the institutional goals. The corporate image of an institution distinguishes the institution itself from its other rivals and it, the corporate image, emerges as a factor providing competitive advantage in different market conditions. The corporate image vitally important for all organizations is also crucial for the higher education institutions which have a pivotal role in producing knowledge. Higher education institutions require a powerful corporate image both because of the fact that they play an important role in producing knowledge and that they train human resources all sectors need. In this context, it is crucial to establish the factors which determine and affect the corporate image of higher education institutions and to introduce which ones of them are more important in forming this prestige.The objective of this study is to evaluate the corporate image of higher education institutions from the point of view of students. In the study, the corporate image of Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management has been evaluated by using survey technique within the context of quantiative research method. The corporate image of Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management has, in the light of the data provided by the study, been revealed in accordance with the students? way of perceiving the institution and with their expectations. The study consists of four main chapters. The first chapter provides theoretical information about the concept `image? and types and structure of it. The second chapter deals with the concept of `corporate image? and the factors affecting. The third chapter informs about the development process of higher education institutions, and about Düzce University and Akçakoca School of Tourism and Hotel Management. The evaluation of the data acquired by means of the survey having been applied in order to establish the corporate image of Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management is also present in the this chapter.In accordance with the results acquired within the context of the study, the corporate image of Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management is as the following: The communication between the teaching staff and the students is positive. The teaching staff help the students both during the courses and at other times. English and applied computer course hours are at a sufficient level and this affects the corporate image of Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management in a positive way. Although accommodation is not among the facilities which must be provided by higher education institutions, having difficulty finding accommodation has a negative effect on the corporate image. The students discountenance the insufficient transportation and social services. Furthermore, the students state that Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management have not introduced to Akçakoca and to the public at a sufficient level. The corporate image of the higher education institution is important for the students? choices and this reveals that it is necessary to remove the negative factors affecting the corporate image in a bad way.
Collections