EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 85
-
Yetişkinler okuma yazma öğretimi ve temel eğitim programını tamamlayan bireylerin okuma-yazma düzeylerinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, yetişkinler okuma yazma öğretimi ve temel eğitim programını tamamlayan bireylerin okuma ve yazma düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Yetişkinler Okuma Yazma Öğretimi ve Temel Eğitim Programını tamamlamış ... -
Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın temel amacı, Güzel Sanatlar Liselerinin (GSL) müzik bölümünde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını incelemektir. Bunun yanında öğrenci tutumlarının; ... -
Gaziantep ili Oğuzeli ilçesi halk inançları
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Gaziantep İli Oğuzeli ilçesi Halk İnançları ele alınmıştır. Araştırma alanı Oğuzeli ilçesinin ilçe merkezi ile sınırlandırılmıştır. Çalışmamız, giriş kısmı dışında üç ana bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığını belirlemeye yönelik envanter geliştirme ve uygulama: Şanlıurfa ili örneği
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığını belirlemeye yönelik envanter geliştirme ve devamında fen okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir. Araştırma, nicel araştırma modelinde olup; ... -
Güzel sanatlar liselerinde öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumları
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde (GSL) öğrenim gören öğrencilerin piyanoda etkili çalışma durumlarını ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda araştırmada, GSL'nde öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerin piyanoda ... -
Ortaokul öğrencilerinin müzik - müzik dersi ve müzik öğretmeni kavramlarına ilşkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin müzik-müzik dersi ve müzik öğretmeni kavramlarına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ... -
Müzik dersinde teknoloji kullanımının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada İlköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyinde teknoloji destekli müzik eğitiminin öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu ... -
İlkokulda akran öğretimi aracılığıyla okuma güçlüğünün giderilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma güçlüğünü gidermede akran öğretimi yönteminin etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, okuma güçlüğü olan beş öğrenen akran ve beş öğreten akran olmak ... -
Okuma güçlüğü yaşayan dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir durum çalışması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada okuma güçlüğü yaşayan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının ve okul davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öğretmen görüşleri ve Yanlış Analiz Envanterine göre okuma güçlüğü ... -
Öğretmenlerin kullandıkları disiplin stilleri ile yaratıcılığı destekleyen öğretmen davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilk ve orta okullarda görev yapan öğretmenlerin kullandıkları disiplin stillerini ve yaratıcılığı destekleyen öğretmen davranışlarını belirlemek, öğretmenlerin kullandıkları disiplin stillerinin ve ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama uygulama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumları
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Bu araştırmada Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim görmekte olan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimsel drama uygulama yeterlikleri ile yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli meslek grupları hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) aracılığıyla incelenmesi ve öğrencilerin gelecekte meslek seçiminde rol oynayan faktörlerin belirlenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-31)Okullar, bireyleri küçük yaşlardan itibaren gelecekte olmak istediği meslekler konusunda karar verme becerisi kazandıran ve onları meslek yaşamına hazırlayan kurumlardır. Bu süreçte bireylerin karar vermesi ve meslek ... -
Sosyal bilgiler dersinin öğretiminde gezi-gözlem tekniğinin uygulanma potansiyeli (Diyarbakır ili, Ergani ilçesi örneği)
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)Bu araştırma ile bir ilçe örneğinde, sosyal bilgiler dersi konularının öğretiminde gezi-gözlem tekniğinin uygulanma potansiyeli ortaya konularak bu tekniğin teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca Diyarbakır ili, Ergani ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dinsel hoşgörü algısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-28)İnsan, sosyal bir varlıktır. Başkaları tarafından kabul görme isteği, insanın sosyalleşme arzusunu ne denli önemsediğinin göstergesi olabilir. Sosyalleşen bireyin bu süreçte birtakım sorunlar yaşaması beklenir. Bu sorunların ... -
Sosyobilimsel konulardaki etkinliklerin yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yedinci sınıf fen bilimleri programında yer alan bazı sosyobilimsel konulardaki etkinliklerin yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin `hücre` konusundaki bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) yoluyla incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin hücre konusunu nasıl algıladıkları ve hücre konusu ile ilgili bilişsel yapılarındaki kavramlar arasında nasıl bağlar oluşturduklarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ilk türk devletleri hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi(kit) aracılığıyla belirlenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLK TÜRK DEVLETLERİ HAKKINDAKİ ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ (KİT) ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİBALCI, MerveTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim DalıTez ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının arkası yarın tekniği ile küresel ısınmaya ilişkin bakış açılarının incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)İnsanoğlunun doğayı kendi çıkarları uğruna acımasızca kullanması, sanayileşmenin ve teknolojinin gelişmesi ile birçok çevre problemi ortaya çıkmıştır. Çevre problemlerinin gittikçe artmaya başlaması bilinçli bir çevre ... -
Sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşleri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin işlevsel okuryazarlık yaşantıları ve işlevsel okuryazarlığa ilişkin görüşlerini ortaya koymak için yapılmıştır.Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ... -
Ortaokul Öğrencilerinin `Enerji` Konusundaki Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) Yoluyla İncelenmesi`
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Araştırmanın amacı, belirlenen örneklemden yola çıkarak ortaokul öğrencilerinin `Enerji` konusunda bilişsel yapılarını kelime ilişkilendirme testinden elde edilen verilerle tespit etmektir. Betimsel tarama modelinde yürütülen ...