EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Öğretmenlerin Eğitim Müfettişlerinin denetim stillerine ilişkin algıları ile güven düzeyleri arasındaki ilişki
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETÖĞRETMENLERİN EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNİN DENETİM STİLLERİNE İLİŞKİN ALGILARI İLE GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİBALCI, SuphiYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim DalıTez Danışmanı: Doç. Dr. Mesut SAĞNAKEkim, 2012; ... -
İlköğretim beşinci sınıf matematik dersinde üstbiliş stratejileri kullanımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf Matematik dersi problem çözme sürecindeuygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerin başarılarına, yürütücü biliş becerilerine vetutumlarına etkisini incelemektir.Araştırmanın ... -
Türk halk müziği eserlerinin bağlama ile çalışılmasında karşılaşılan teknik güçlükler ve çözüm önerileri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada geleneksel çalgılarımız içerisinde en yaygın öğretim alanına sahip olan bağlama ile Türk halk müziği eserlerinin çalışılmasında karşılaşılan teknik güçlükler ve çözümlerine ilişkin önerilerin sunulması ... -
Çevre bilimi dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilgisi ve çevreye karşı tutumlarına olan etkisinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanoğlu'nun yaşadığı çevreyi tanıması, çevresinde meydana gelen olayların farkına varması ve çevre sorunlarıyla ilgili olumlu tutum ve davranışlara sahip olabilmesi için eğitim çok önemlidir. Çevre konularında ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinde bilgisayar destekli ve laboratuar temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket ünitesinde bilgisayar destekli öğretim ve laboratuar temelli öğretim yöntemlerinin öğrencilerin başarıları ve tutumlarına etkisini incelemektir. ... -
Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevresel vatandaşlık düzeylerinin incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin durumu ile karşılaştırılması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ve eğitim fakültesindeki diğer lisans programlarındaki öğrencilerin çevresel vatandaşlık durumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma ... -
Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinin tarihi sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile Yozgat ili Boğazlıyan İlçesi'nin tarihi, sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Esas konuya geçmeden önce araştırma hakkında kısaca metodolojik bilgiler verilmiştir. Okuyucunun ... -
Kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkileri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkisini belirlemektir. Çalışma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Batman ilinde yer alan Tüpraş İlköğretim ... -
Aksaray ili Güzelyurt (Gelveri) ilçesinin sosyo?kültürel ve ekonomik yapısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan çalışmada Aksaray İli Güzelyurt İlçesinin tarihi, sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı konu edilmiştir. Yapılan araştırma ile yazılı ve sözlü kaynakların derlenerek bir araya getirilmesi, kaynaştırılması ve ilçenin ... -
İlk okuma-yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemine ilişkin alternatif ses sıralamasının etkililiğinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlk okuma-yazma kişinin akademik geleceği ve ilerideki hayatı için kritik bir öneme sahiptir. Bireyin gelecekteki başarıları ve başarısızlıkları okuma becerisi ve yazma becerisi ile yakından ilişkilidir. İlköğretim Türkçe ... -
4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim Fen ve Teknoloji ders öğretiminde ev ödevlerinin öğrencinin kavram öğrenme düzeyi, akademik başarısı ve ev ödevlerine yönelik tutumlarının üzerine etkisi ele alınmıştır. Çalışma grubu olarak Niğde ... -
İlköğretim ikinci kademe öğretmen ve öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)19. yüzyıl tüm dünyada önemli değişiklik ve gelişmelerin yaşandığı bir dönem olarak anılmaktadır. Bu yüzyılda matbaa keşfedilmiş ve kitle iletişim araçlarından ilki olan gazeteler ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmeler ... -
Mersin ili Erdemli ilçesinin sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada Mersin ili Erdemli ilçesinin sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı konu edinilmiştir. Çalışmada genel olarak Erdemli?nin tarihçesi ve coğrafi özelliklerine değinildikten sonra, sosyal ve ekonomik yapı ardından da ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi filmlerin kullanımı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ?Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanımı? adıyla hazırlanan bir çalışmadır. Araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler öğretimde çizgi filmlerin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ... -
İlköğretim birinci kademe 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bilimsel süreç becerileri temelli etkinliklerin öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterliklerine ve akademik başarılarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, `İlköğretim 4. sınıf öğrencilerine uygulanan bilimsel süreç becerilerini temel alan etkinliklerin, öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterlikleri ve akademik başarıları üzerindeki etkisi' ni ... -
Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Ortaokul Sosyal Bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesidir. Bu araştırma genel tarama modelinde olup ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme ile öğretmen öz yeterlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Niğde Üniversitesi örneği
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Türkçe öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen öz yeterlik algısı arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma; Giriş, Kuramsal Temeller, Yöntem, Bulgular ile ... -
Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim alanındaki yeni yaklaşımlardan biri olan beyin temelli öğrenme, beynin çalışmasının öğrenme ile olan ilişkisini konu almaktadır. Yaygın olarak bilinen birçok öğrenme ve öğretme kuramı gibi beyin temelli öğrenme ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde aktif öğrenme modelleri, öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan yeni müfredat programı ile öğrenci, öğretim ortamında öğretmen tarafından anlatılanları olduğu gibi alan pasif alıcı olmaktan çıkmış ve öğretim sürecinin merkezine yerleşmiştir. Yapmış ... -
Bilişsel koçluk yönteminin yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı bilişsel koçluk yönteminin Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2010-211 öğretim yılı güz döneminde ...