EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 81-85 of 85
-
6.sınıf öğrencilerinin doğal afetlere yönelik bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi(KİT) yoluyla incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-08)Bu çalışmanın temel amacı, tamamlayıcı bir ölçme değerlendirme tekniği olan Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla 6.sınıf öğrencilerinin doğal afetlere yönelik bilişsel yapılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma ... -
Türk fen eğitim tarihinde ışık ve ses ünitelerindeki değişimlerin didaktiğin antropolojik kuramı açısından incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu çalışmanın amacı Cumhuriyetin ilanını takip eden yıllar içerisinde yürürlükte olan programlara göre hazırlanan fen dersi kitaplarında yer alan ışık ve ses ünitelerinin nasıl ele alındıklarını Didaktiğin Antropolojik ... -
İlkokul fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının öğrencilerin tutum, bilimsel süreç becerileri ve akademik başarılarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu çalışmada dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde `Mikroskobik Canlılar ve Çevremiz` ünitesinde laboratuvarda araç gereç kullanarak ders işlemenin öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutum, bilimsel süreç becerileri ve ... -
Zihin haritası tekniğinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-16)Bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ortaokul 6.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretiminde zihin haritası tekniğinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılmasıdır. ... -
İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metin türündeki okuma hatalarının değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Bu araştırma kapsamında ilkokul öğrencilerin bilgilendirici metin türündeki okuma hataları ve hata türlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ...