Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dinsel hoşgörü algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, sosyal bir varlıktır. Başkaları tarafından kabul görme isteği, insanın sosyalleşme arzusunu ne denli önemsediğinin göstergesi olabilir. Sosyalleşen bireyin bu süreçte birtakım sorunlar yaşaması beklenir. Bu sorunların toplumsal yaşamı oluşturan dinamiklerden kaynaklandığı düşünülmektedir. Hoşgörü, sevgi, saygı, empati ve dini anlayış gibi çeşitli dinamiklerin algılanışı bireyden bireye, toplumdan topluma değişkenlik gösterir. Değişkenliğin çatışmaya dönüşmemesi, karşılıklı anlayışla mümkün olabilir. Birey, içinde yaşadığı toplumun değerleriyle çatışmadığı sürece, toplumsal ahenk içindeki yerini sağlamlaştırabilir. Günümüz dünyasının toplumsal sorunlarından birinin `hoşgörüsüzlük` olduğu düşünülürse, bireyler ve toplumların bu sorunu aşmaları durumunda evrensel huzur ve barış yolunda çok önemli mesafeler kat edeceği söylenebilir. Yapılan çalışmada; toplumsal yaşam kültürü açısından önemli yer tuttuğuna inanılan dinsel hoşgörü kavramının ve geleceğin mimarlarından biri olan SBÖA'nın dinsel hoşgörü algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Dinsel hoşgörü kavramının yanı sıra hoşgörüsüzlük, toplumsal yaşam ve kültür kavramlarının üzerinde de durulmakla birlikte konu başlığını oluşturan kavramlar açıklanmaya çalışılmıştır. Buradan hareketle hoşgörüyü sağlayan faktörler ve hoşgörüsüzlüğün sebepleri üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Çalışma hazırlanırken konu içeriğini desteklediği düşünülen, günümüzde hoşgörü algısına örnekler verilmiştir. Ayrıca; hoşgörüyü sağlayan faktörlere değinerek, toplumsal yaşam kültürünün önemine vurgu yapılmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında öğrenim görmekte olan SBÖA'nın dinsel hoşgörü algıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma sonucunda; SBÖA'nın cinsiyet, medeni durum, mezun olunan lise türü değişkenlerinde anlamlı bir fark bulunmazken, SBÖA'nın öğrenim gördükleri sınıf düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Man is a social entity. The willingness to be accepted by others can be a sign of what people care about the desire for socialization. The socialized individual is expected to have some problems in this process. These problems are thought to be caused by the dynamics that constitute social life. The perception of various dynamics such as tolerance, love, respect, empathy and religious understanding is variable from individual,to individual from society to society. It may be possible with mutual understanding that your variability does not turn into conflict. As long as the individual does not conflict with the values of the society in which he lives, he can consolidate his place in social harmony. If one of the social problems of today's world is thought to be `intolerance`, it can be said that if individuals and societies overcome this problem, they will attain very important distances in the path of universal peace and peace.The purpose of this study is; to examine the concept of religious tolerance, which is believed to have an important place in terms of social life culture, and social information, and is to examine the perceptions of religious tolerance of teacher candidates, one of the architects of the future, in terms of various variables. In addition to the concept of religious tolerance, concepts of intolerance, social life and culture have been emphasized and the concepts that constitute the topic have been tried to be explained. From here, the factors that cause tolerance and the causes of intolerance have been tried to be emphasized. while the study is being prepared, examples of today's perceptions of tolerance supporting the content of the topic are given. Also; Also; Referring to factors creating the tolerance, the emphasis was placed on the importance of social life in the formation of the culture. For this purpose, religious tolerance perceptions of social science teacher candidates studying in the field of Social Studies Education of Niğde Ömer Halisdemir University were examined in terms of various variables. In the results of this research; there was no meaningful difference in social studies teacher candidates' gender, marital status, graduated high school type variables, but there was a significant difference at the grade level of social studies teacher candidates.
Collections