EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 85
-
Çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çocukluk döneminden başlayarak yetişkin olma sürecinde bile insanların dikkatinin çeken çizgi ... -
Yeni Mektep derginin traskripti ve değerlendirmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dergiler, yazıldıkları dönemi canlı olarak aktaran iletişim araçlarındandır. Bu nedenle geçmiş zamanlarda yaşanan gelişmelerin ortaya konulması ve günümüzün önemli konularının açığa çıkarılmasında dergilerin önemli rolü ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde fıkraların kullanımı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test, son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. ... -
Altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimlerinin karşılaştırılması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimleri ortaya konularak, birbirlerini yordama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı ... -
Altıncı sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmeye yönelik stratejilerin etkililiğinin değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçe derslerinde öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleştirilen yazma uygulamaları, hem öğrencilerin yazmaya karşı olumsuz tutum geliştirmelerine hem de yazmayı zor bir beceri olarak algılamalarına neden olmaktadır. Ayrıca ... -
Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin sınıf içi iletişim ve etkileşimlerinin analizi: Diyalojik ve otoriter tartışmalar
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı fen sınıflarında araştırmacı tarafından kurgulanan bir etkinlik esnasında gerçekleşen sınıf içi iletişim ve etkileşimleri Mortimer ve Scott (2003) tarafından geliştirilen analitik çerçeveye göre ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından yordanması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlkokul çağındaki bireylerin yetiştirilmesinde büyük bir paya sahip olan sınıf öğretmenlerine, bu dönem içerisinde önemli roller ve görevler düşmektedir. Sınıf öğretmenlerinin görevlerini ve rollerini başarılı bir şekilde ... -
Yapılandırılmış akıcı okuma yönteminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Yapılandırılmış Akıcı Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenim gören ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır ve ... -
Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültür kuramının kullanımı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul kurumlarında öğrenim gören 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerin, Görsel Sanatlar dersinde istenilen kazanımları elde edinebilmelerinde Görsel Kültürün etkileri araştırılmıştır. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatımlarında kullandıkları aktif kelime servetlerinin incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın verileri 156 Türkçe öğretmeni adayından toplanmıştır. ... -
Milli Mücadelede Pozantı ve Ermeniler
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Birinci Dünya Savaşı sona ermesi üzerine Osmanlı Devleti ve İtilaf Devletleri arasında Mondros Ateşkes Antlaşması imzalandı. Böylece İtilaf Devletlerinin Anadolu'da işgali başlamış oldu. Mustafa Kemal Paşa, Türk ... -
Öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada amaç, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenim görmekte olan Sınıf, Sosyal Bilgiler, Türkçe ve Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının 'yaratıcı drama yöntemini ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih konularının kullanımına ilişkin öğretmen tutumları
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-23)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih konularının kullanımına ilişkin öğretmen tutumlarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda öğretmenlerin sahip oldukları bazı değişkenlerin (cinsiyet, mesleki ... -
Okul-çevre ilişkilerinin sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul-çevre ilişkileri; sosyal ve kültürel bir kurum olan okul ile içinde bulunduğu çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin tüm unsurlarını içerir. Okul, çevreden bağımsız olarak düşünülemez. Okulda verilen eğitimin başarılı ... -
Sınıf öğretmenlerinin küresel vatandaşlık düzeyleri ile öğrencilere aktarmak istedikleri değerlere ilişkin görüşleri arasındaki ilişki
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geleneksel vatandaşlık kavramının küreselleşmeyle birlikte geçirmiş olduğu dönüşümle ortaya çıkan yeni vatandaşlık tiplerinden birisi de küresel vatandaşlıktır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin eğitim ... -
Müzik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerinin belirli değişkenlere göre incelenmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin öğretim stillerini tercih etme düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada; müzik öğretmenlerinin öğretim stillerini tercih etme düzeyleri, belirlenen değişkenlere göre ... -
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okur dostu metin bağlamında değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Ders kitapları eğitim sürecinin vazgeçilmez aracı olarak güncelliğini korumaktadır. Şüphesiz bu güncelliğin korunmasındaki en büyük etmen, metinlerin dil eğitiminin vazgeçilmezi olarak varlığını sürdürmesidir. Etkin bir ... -
Ortaokul 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerin arkadaşlık hakkındaki tutumları ve arkadaş seçimlerini etkileyen etmenler
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin arkadaşlık kavramı ile ilgili görüşlerinin ve arkadaşlık seçimlerini etkileyen etmenlerin neler olduğunun ortaya çıkarılmasıdır. Bu çalışma, 2012-2013 ... -
Bilgisayar destekli öğretimin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi başarılarına ve tutumlarına etkileri
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersinde geleneksel öğretim yöntemi ile bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci ders başarısına ve derse yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada kontrol gruplu ... -
Sınıf öğretmenliği Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavının alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Nitelikli öğretmen ihtiyacı ve istihdamı ülkemizin kuruluşundan bu yana güncelliğini kaybetmeyen bir konu olmuştur. Bu çalışma ile sınıf öğretmeni istihdamında, ilk kez 2014 yılında yapılan Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi ...