TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 62
-
Mustafa Ruhi Şirin`in çocuk şiirleri ve masallarının duyarlık eğitimi açısından incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Çocuk edebiyatında şiir ve masal önemli bir türdür. Şiir, ritm ve ahenk barındırması yönünden çocukların en çok ilgisini çeken türlerden biridir. Çocuk şiiri ve masalı yazmak ise ayrıca bir ustalıktır. Hem edebi dilin ... -
Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen liderliği davranışları arasındaki ilişki
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Öğretmen Liderliği Davranışları Arasındaki İlişkiBu araştırmada öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen liderliği davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ... -
Tübitak ortaokul öğrencileri araştırma projelerinin bilimsel danışmanlık süreci yönetimi: Fen bilimleri örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Daha sonra doldurulacaktırBu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına proje hazırlamadaki bilimsel danışmanlık sürecinin ... -
5e öğretim modelinin ortaokul öğrencilerinin okuma tutumuna kaygısına ve okuduğunu anlama becerisine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)5E Öğretim Modelinin Ortaokul öğrencilerinin Okuma Tutumuna Kaygısına ve Okuduğunu Anlama Becerisine EtkisiBu çalışmada 5E öğretim modeline uygun olarak hazırlanan okuma etkinliklerinin okuma tutumuna, kaygısına ve okuduğunu ... -
İlköğretim LGS fen bilimleri başarısının yapay sinir ağları ile tahmin edilmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıftan itibaren öğrencilerin Fen Bilimleri derslerindeki başarılarının, bir üst sınıf seviyesindeki başarılarıyla da ilişkilendirmek suretiyle liselere giriş sınavındaki Fen Bilimleri başarısını ... -
Çocuğu okul öncesine devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme süreçlerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Birey sahip olduğu değerleri edinmeye ailede başlar. Ailede başta çocuk için en öneli kişi doğal olarak annedir. Annenin bebeği emzirmesiyle kurulan sevgi ve sıcak temas bebekte güven duygusu oluşturur. Devam eden süreçte ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde biyografi kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersinde biyografinin materyal olarak kullanılması öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini ölçmekçin yapılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim- öğretim yılının güz ... -
Ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ders başarıları ile öz düzenlemeli öğrenme becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Sosyal bilgiler dersinin temel öğesi yaşamdır. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere; gerçek yaşam sorunlarıyla karşı karşıya getirilerek problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, bulduğu çözüm önerilerini paylaşma, ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri, öğrenme stilleri ve çoklu zeka alanları arasındaki ilişkilerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının 21.Yüzyıl Öğrenen Becerileri İle Öğrenme Biçimleri, Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmen adaylarının 21. ... -
Okul yöneticilerinin kurumsal itibar algılarıyla örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Bu araştırmada okul yöneticilerinin kurumsal itibar algılarıyla örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ... -
Saftirik Greg`in günlüğü serisinin değerler bağlamında incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)ÖzetSaftirik Greg'in Günlüğü Serisinin Değerler Bağlamında İncelenmesiSon yıllarda dünyada ve ülkemizde adı sıkça duyulan Jeff Kinney'e ait Saftirik Greg'in Günlüğü serisi ülkemizde de ortaokul öğrencileri ... -
Çocuk edebiyatı eserlerinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesi: Gülten Dayıoğlu örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Çocuk edebiyatı, bireye yaşamı tanıma ve anlamlandırma sürecinde çocukluğunun ilk dönemlerinden yetişkinliğine kadar eşlik eden önemli bir olgudur. Bireyin bilişsel, dilsel ve toplumsal açıdan gelişimine, yaşamı sanatsal ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik düzeylerinin problem çözme becerileriyle ilişkisinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-01)Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile problem çözme beceri eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı olarak ... -
Keloğlan masallarının değer aktarımı açısından incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın amacı Tahir Alangu'nun Keloğlan Masalları, Mustafa Özçelik'in Keloğlan Masalları, Saim Sakaoğlu'nun Türk Masalları ve Fahri Celal Göktulga'nın Keloğlan Çanakkale Savaşı'nda adlı ... -
Ortaokul öğrencilerinin çizimlerinde sosyal bilgiler dersi ve öğrenme-öğretme süreci
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Ortaokul Öğrencilerinin Çizimlerinde Sosyal Bilgiler Dersi ve Öğrenme-Öğretme SüreciBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin çizimlerine sosyal bilgiler dersini nasıl yansıttıklarını belirlemek ve incelemek amaçlanmıştır. ... -
Okul yönetiminde kayırmacılık ve örgütsel adalet arasındaki ilişki: Afyonkarahisar ili örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Okul Yönetiminde Kayırmacılık ve Örgütsel Adalet Arasındaki İlişki: Afyonkarahisar İli ÖrneğiBu araştırmada, öğretmenlerin okul yönetiminde kayırmacılık algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)Bu araştırmanın amacı Mohamed (2006) tarafından geliştirilen Bilimsel Yaratıcılık Testini Türk kültürüne uyarlayarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırmada çok katılımcıya ulaşarak genel bir sonuca ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımı ile mesleki tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu araştırma, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanımı İle Mesleki Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Ege Bölgesinden iki devlet üniversitesindeki Sosyal Bilgiler ... -
6, 7 ve 8. sınıf fen bilgisi öğrencilerin sindirim sisteminde yer alan organlarla ilgili kavram bilgisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)6, 7 ve 8. Sınıf Fen Bilgisi Öğrencilerin Sindirim Sisteminde Yer Alan Organlarla İlgili Kavram BilgisiFen bilimleri eğitiminde son yıllarda kavram bilgisi, kavram bilgi eksikliklerini saptamaya, kavramların araştırılmasına ... -
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerle kütahya ili menkıbelerinde geçen değerlerin karşılaştırılması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)`Değer, bir şeyin veya kimsenin taşıdığı yüksek, yararlı vasıf ve ne kadar önemli olduğunu belirten soyut ölçü` (TDK, 2019, s. 607) iken menkıbe, `övünülecek, güzel iş, hareket ve davranış` (Ocak, 2016, s. 21) anlamları ...