Tübitak ortaokul öğrencileri araştırma projelerinin bilimsel danışmanlık süreci yönetimi: Fen bilimleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Daha sonra doldurulacaktırBu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına proje hazırlamadaki bilimsel danışmanlık sürecinin ve gelişimlerinin incelenmesidir.Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması 2017-2018 eğitim öğretim yılında Eskişehir ilinde özel bir okulda 2 fen bilimleri öğretmeni ve 11 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, öğretmen ön bilgi formu, araştırmacı günlüğü ve notları, video kayıtları, öğrenci proje raporları ile toplanmıştır. Toplanan nitel veriler tümevarım analizi ile analiz edilmiştir.Toplanan verilerden; öğretmenlerin eylem adımı başlangıcında, eylem sürecinde karşılaştıkları güçlükler ve güçlüklere karşı geliştirdikleri ve uyguladıkları eylem planlarının nasıl olduğuna ilişkin bulgular elde edilmiştir. Eylem planlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğuna yönelik bulgular elde edilmiştir. Eylem planlarının öğrenci faaliyetlerine yansımalarının nasıl olduğuna yönelik bulgular elde edilmiştir.Araştırma sonucunda yapılan uygulamaların, öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bilimsel danışmanlık sürecine ilişkin geliştirilen eylem planlarının, planlı, aşamalı ve uygulamalı olması olumlu katkı sağlamıştır. Öğretmenlerin toplantılarda bilimsel danışmanlık konusunda sergileyecekleri davranışları tartışmaları öğretmenlere olumlu yönde katkı sağlamıştır. Öğretmenlerin proje hazırlamada eğitime ve bir rehbere ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin proje çalışmalarında, başlıca proje hazırlama, konu belirleme, rapor yazma, zaman, maddiyat ve okul yönetimi konularında güçlük yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eylem araştırması, fen bilimleri, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, 2204-B TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Daha sonra doldurulacaktırThe purpose of this study is to examine the scientific consultancy process and development of science teachers in project preparation with the project based learning approach in TUBITAK Secondary School Students Research Projects Competition.The research was designed as action research. The application of the study was conducted with 2 science teachers and 11 students in a private school in the province of Eskişehir in the 2017-2018 academic year. The data of the research were collected with teacher pre-knowledge form, researcher diary and notes, video records, student project reports. Collected qualitative data were analyzed by inductive analysis.From the collected data; At the beginning of the action step of the teachers, the findings of the action plans they developed and implemented against the difficulties and difficulties they encountered during the action process were obtained. Findings of teachers' opinions on action plans were obtained. Findings of the effects of action plans on student activities were gathered.As a result of the research, it was concluded that the practices made a positive contribution to the professional development of teachers. The planned, progressive and practical action plans for the scientific consultancy process have contributed positively. Discussions of teachers about the behaviors they exhibited in scientific counseling in the meetings have contributed positively to teachers. It is concluded that teachers need training and guidance in project preparation. It was concluded that teachers had difficulty in project preparation, main project preparation, topic setting, report writing, time, material and school management.Key Words: Action research, science, project based learning approach, 2204-B TUBITAK, Secondary School Students Research Projects Competition
Collections