Keloğlan masallarının değer aktarımı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Tahir Alangu'nun Keloğlan Masalları, Mustafa Özçelik'in Keloğlan Masalları, Saim Sakaoğlu'nun Türk Masalları ve Fahri Celal Göktulga'nın Keloğlan Çanakkale Savaşı'nda adlı kitaplarında yer alan 30 Keloğlan masalını incelemek ve ilettiği değerlerin neler olduğunu ortaya koymaktır.Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanması, analizi, bulguların sonuçlanması ve yorumlanmasında temel nitel araştırma deseni ve doküman incelemesi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada seçilen Keloğlan masalları 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan 10 değere göre incelenmiş, masallarda geçen değerler not alınmıştır. Sonuçlara göre her masalda geçen değer sayıları için tablolar oluşturulmuştur. Ardından masallarda geçen değerlerin hangi boyutlarıyla işlendiği masallardan alıntılar yapılarak ifade edilmiş ve yorumlanmıştır. Tablolaştırılan değerler ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda Mustafa Özçelik'in Keloğlan Masalları kitabında 99 değer, Saim Sakaoğlu'nun Türk Masalları kitabında 7 değer, Fahri Celal Göktulga'nın Keloğlan Çanakkale Savaşı'nda isimli kitabında 35 değer ve Tahir Alangu'nun Keloğlan Masalları kitabında 90 değere yer verilmiştir. Bu kitaplardan Mustafa Özçelik'in Keloğlan Masalları ve Fahri Celal Göktulga'nın Keloğlan Çanakkale Savaşı'nda adlı kitapları değerler eğitiminde kullanılabilecek yardımcı kaynak olarak görülürken, Saim Sakaoğlu'nun Türk Masalları ve Tahir Alangu'nun Keloğlan Masalları adlı kitapları değerler eğitimi açısından yetersiz ve düzenlenmesi gereken kaynaklar olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is to examine the Keloğlan tales in Tahir Alangu's Keloğlan Tales, Mustafa Özçelik's Keloğlan Tales, Saim Sakaoğlu's Turkish Tales and Fahri Celal Göktulga's Keloğlan in the Battle of Çanakkale and reveal what values he conveyed.For this purpose, basic qualitative research design and document analysis techniques were used for data collection, analysis, conclusion and interpretation of the data.The selected Keloğlan tales in the study were examined according to the 10 values in the 2019 Turkish Lesson Curriculum and the values in the tales were noted. According to the results, tables were created for the number of values in each tale. Then, the dimensions of the values in the fairy tales are processed and quoted from the fairy tales. The results related to the tabulated values were reached.According to the results of the study, 99 values in Mustafa Özçelik's Keloğlan Tales book, 7 values in Saim Sakaoğlu's Turkish Tales book, 35 values in Fahri Celal Göktulga's Keloğlan Çanakkale War and 90 values in Tahır Alangu's Keloğlan Tales book. it is given. Among these books, Mustafa Özçelik's Tales of Keloğlan and Fahri Celal Göktulga's books of Keloğlan in the Battle of Çanakkale are seen as helpful sources for values education, while Saim Sakaoğlu's Tales of Turkish and Tahir Alangu's Keloğlan Tales are inadequate and arranged in terms of values education. necessary resources.
Collections