Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımı ile mesleki tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanımı İle Mesleki Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Ege Bölgesinden iki devlet üniversitesindeki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonlarının neler olduğu, sosyal medya kullanma motivasyonları ve alışkanlıkları ile sosyo-demografik değişkenler ve mesleki tutumları arasındaki ilişkiler tespit edilmek istenmiştir. Çalışma evrenini, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Ege bölgesinde yer alan bu iki devlet üniversitesindeki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğenim gören öğrenciler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma ile ilgili veriler, Bedir (2013), Ök (2013) ve Üstüner'in (2006) çalışmalarından gerekli izinler alındıktan sonra geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Veriler, likert tipi ölçekli anketle toplanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programına aktarılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda sosyal ağların kullanım amacı ve öğretmenlik mesleği tutumları, öğretmen adaylarının yaş, cinsiyet, öğrenim gördüğü sınıf, internet ve sosyal ağları kullanma süresi, sosyal medya platformlarına göre farklılıkları anova ve t testi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımı ile mesleği tutumları arasında ilişki bulunduğu ve her iki anketin alt boyutlarından bir kısmının cinsiyet, sınıf ve sosyal ağları kullanma sıklığı gibi değişkenlere bağlı olarak farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, sosyal medya kullanımı süresine göre Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının mesleki tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate relationship between social sciences candidate teachers' social media use and professional attitudes. In this research, the social media use habits and motivations of social studies teacher candidates studying in the Social Studies Teaching Department of two state universities in Aegean Region. In addition, the relationships between the motivation and habits of using social media and socio-demographic variables and professional attitudes of the candidates were examined. The population of the study is teacher candidates studying in social sciences teaching department. The sample of the study consisted of students studying in the Social Studies Teaching Department of these two state universities in the Aegean region. The data related to the study were obtained by using the questionnaire developed after obtaining the necessary permissions from the studies of Bedir (2013), Ök (2013) and Üstüner (2006). Data were collected with a Likert-type scale. The data obtained from the questionnaires were transferred to SPSS program. In line with the purpose of the study, the purpose of the use of social networks and the attitudes of the teaching profession, the prospective teachers' age, gender, class, internet and social network usage time, differences between the social media platforms were analyzed with the help of anova and t test. As a result of the research, it was determined that there is a relationship between the social media teacher candidates' social media usage and their profession attitudes. However, some of the sub-dimensions of both scales showed differences depending on variables such as gender, class and frequency of using social networks. In addition, as a result of the research, it was found that there was a significant difference between the professional attitudes of the candidates of Social Sciences teachers according to the duration of social media use.
Collections