Sosyal bilgiler öğretiminde biyografi kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersinde biyografinin materyal olarak kullanılması öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini ölçmekçin yapılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim- öğretim yılının güz döneminde, Ankara ili Sincan ilçesinde bulunan Ahmet Andiçen Ortaokulunda yapılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ders başarıları karşılaştırılarak başarı düzeyleri, sınıf mevcutları ve cinsiyet dağılımları benzer olarak deney ve kontrol grubu öğrencileri belirlenmiştir. Çalışmaya deney grubu 7/L (31) öğrenci, kontrol grubu olarak 7/M (31) öğrenci olmak üzere 62 öğrenci katılmıştır. Uygulama `7. Sınıf Kültür ve Miras` ünitesi kapsamında yarı deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Çalışmanın veri toplama aracı, araştırmacının hazırlamış olduğu Sosyal Bilgiler Dersi başarı testi ile M. N. Gömleksiz ve A.Ü. Kan, tarafından hazırlanmış 29 soruluk Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği' dir. Çalışmada başarı testi ve Tutum ölçeği ön test puanlarında, deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Uygulamanın tamamlandığı beşinci hafta sonrasında yapılan son test deney ve kontrol grubu verilerinde deney grubundaki başarının kontrol grubundaki başarıya göre anlamlı bir farkın oluştuğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubu son tutum verilerine göre deney grubunun derse karşı tutumunda kontrol grubuna göre anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Biyografinin materyal olarak kullanıldığında sosyal bilgiler dersinin öğretilmesine katkı sağladığı ve öğrencinin derse karşı tutumlarında olumlu yönde değişim olduğu kanaati araştırmacı tarafından belirtilmiştir. The aim of this study was to evaluate the effect of using biography as a material in social studies lesson to measure the student's academic success and attitude towards the course. The study was conducted in the Ahmet Andiçen Secondary School in Sincan district of Ankara province in the fall semester of 2018-2019 academic year. The achievement levels, class sizes and gender distributions were compared to the experimental and control group students by comparing the 2017-2018 academic year course achievements. The experimental group was 7 / L (31) and the control group consisted of 62 students (7 / M (31)). Application `7. It was conducted as a quasi-experimental study within the scope of Class Culture and Heritage Unit. The data collection tool of the study was prepared by M.N. Shirtless and A.Ü. Blood, prepared by the 29-question Attitude Scale of Social Studies Course. In the study, there was no significant difference between the experimental and control group students in the achievement test and attitude scale pretest scores. In the last test and control group data, after the fifth week after the application was completed, it was determined that the success in the experimental group had a significant difference compared to the success in the control group. According to the last attitude data of the experimental and control group, it was determined that there was a significant difference in the attitude of the experimental group towards the course compared to the control group. When the biography was used as a material, it was stated by the researcher that the student contributed to the teaching of the social studies lesson and that there was a positive change in the attitudes of the student towards the course.
Collections