EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 93
-
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde şiir türünden metinlerin kullanımı
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-05)Bu çalışmada, ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde şiir türünden metinlerin kullanımı ele alınmıştır. Bu amaçla 2016-2017 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından ortaokullar için hazırlanan ve 5-8. sınıflarda kullanılan ... -
Dil bilgisi öğretiminde kip, zaman ve görünüş konusunun öğretiminin incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-20)Dil bilgisi, insan iletişiminin en yetkin aracı olan dilin seslerini; sözcüklerin yapılarını, kökenlerini ve anlam özelliklerini; tümcelerin kuruluş ve anlam özelliklerini ve bunlarla ilgili kuralları inceleyen bilgi ... -
Gürcü öğrencilerin yazma becerileri (Batum Şota Rustaveli Devlet Üniversitesi Türkoloji bölümü örneği)
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-20)Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Gürcü öğrencilerin Türkçe öğrenirken yazılı anlatımda yaptıkları yanlışlar incelenmiştir. Çalışma Gürcistan'daki Batum Şota Rustaveli Devlet Üniversitesi'nin Türkoloji ... -
Öğrencilerin temel liseleri seçme nedenlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-13)Bu çalışma, öğrencilerin, dershanelerin kapatılması ile ortaya çıkan ve `Özel Temel Lise` olarak adlandırılan ama aslında özel dershane işlevi gören kurumları tercih etme sebeplerini araştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmada ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilik algıları üzerine bir inceleme
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-20)Eğitimin her aşamasında olduğu gibi okul öncesi eğitimde de, öğretmenin mesleki yeterlilikleri büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırma eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen ... -
Monoskopik 3 boyutlu (2b) ve stereoskopik 3 boyutlu animasyon kullanımının öğrenciler açısından incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Hızla gelişen günümüz teknolojisi, bizlere hayatımızı kolaylaştıran yeni ürünler olanaklar sağlamaktadır. Her geçen gün gelişen ve değişen bilgisayar teknolojileri şüphesiz ki teknoloji alanında kaydedilen ilerlemelere ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde `şiir-hikâye` ve `manzum hikâye` türünden metinler
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-14)Çalışmamız çerçevesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi ders kitapları ve çalışma kitaplarında bulunan şiirler, 'şiir-hikâye' ve 'manzum ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarında metinsel-aşkınlık
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlikler/sorular metinsel-aşkınlık bağlamında incelenmiştir. Etkinliklerin ve soruların ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde B1 düzeyinde kelime öğretimi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-28)Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kaynak olarak kullanılan Ankara Üniversitesi TÖMER Yeni Hitit 2 Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Üniversitesi TÖMER ve İstanbul DİLMER Yabancılar İçin Türkçe B1 ... -
Blok tabanlı ortamlarda programlama öğretimi sürecinde farklı öğretim stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-14)Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin yüz yüze eğitim ile ters yüz sınıf modeli olan teknoloji destekli öğrenme ortamlarında olmak üzere iki farklı öğrenme ve öğretme stratejisi ile Scratch programlamayı öğrenmelerinin ... -
Eğitim ve bilim iş kolu sendika yöneticilerinin değişim eğilimleri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu araştırma, Türkiye'de mevcut eğitim ve bilim iş kolu sendika yöneticilerinin değişim eğilimlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Uyarlama çalışması sürecinde Türkiye genelindeki Eğitim-Bir-Sen, Türk-Eğitim-Sen, ... -
Okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışları: Polatlı örneği
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-13)Gelişen ve değişen çağımızda okulların etkili okul olabilmeleri için yöneticilerinin öğretimsel lider olmaları artık bir zorunluluktur. Bu çalışma ile okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışlarının ... -
Üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin proje tabanlı temel robotik eğitim süreçlerindeki yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerilerine ilişkin davranışlarının ve görüşlerinin incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin proje tabanlı temel robotik eğitimsüreçlerindeki yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerileri ile robotgeliştirme süreçlerindeki görüşlerinin ve ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine yönelik tutumlarını belirlemek üzere ölçek geliştirme çalışması
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-13)Günlük eğitim programında, çeşitli etkinlikler yoluyla çocuklar için öğrenme deneyimleri sağlanmaktadır. Bu etkinliklerden biri sanat eğitimidir. Sanat eğitimi, bireyin estetik bir bakış açısı kazanmasına, çevreye duyarlı ... -
Öğretim yönetim sistemi ile desteklenmiş dersin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Web 2.0 teknolojilerini içinde barındıran ve öğretim yönetim sistemi (ÖYS) olaraktasarlanmış olan Edmodo, sosyal ağ sitelerinden eğitim alanında kullanılan önemli biraraç olarak profesyonel bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. ... -
Ortaokul 6. ,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerini ve matematik dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Cinsiyet ve sınıf düzeyi perspektifi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-03)Bu çalışmada, ortaokul 6. ,7. ve 8. sınıflarda olan öğrencilerin cinsiyetlerine ve sınıf seviyelerine göre orantısal akıl yürütme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, ortaokul 6. ,7.ve 8. sınıf öğrencilerinin ... -
Relationship between the attitudes towards internet usage in English and English reading skills among secondary school students
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-24)İnternet teknolojisinin İngilizce öğrenmede çeşitli yöntemlerle uygulanması dünyadaki eğitim sistemlerinde çok yaygın ve kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde Internet ortamında İngilizceyi ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözmede modelleme ve işlem başarılarının belirlenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-09)Günümüzde matematiksel düşünme, günlük hayatla matematik arasında ilişki kurabilme, iletişim yoluyla matematik kavramlarını kullanabilme, etkili ve doğru çıkarım yapabilme, eğitim çalışmalarının önemli bir bölümünü ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamaları
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarına yönelik algı ve uygulamalarının araştırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışma, fenomenoloji ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi a1 düzeyinde kullanılmak üzere Türkçe konuşurların kullandıkları sözcük ve ifadelerin derlenerek bildirişim konuları altında sınıflandırılması
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-21)Araştırmanın amacı: Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde genel başlıklar altında önerilen 14 bildirişim konusu içinde, Türkçe konuşurların sıkça kullandıkları sözcük ve ifadelerden bir derlem oluşturmak; ...