EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 81-93 of 93
-
Evaluation of the reading texts in teenwise 9: A textbook written in accordance with the new elt program of Turkish National Education
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Bu çalışmanın amacı Teenwise 9 kitabında yer alan okuma parçalarının öğrencilerin bakış açısıyla, içerik, kullanılabilirlik, okunabilirlik ve özgünlük bakımından nitel ve nicel olarak incelenmesidir. Buna ek olarak, ... -
Lise okul yöneticilerinin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Keçiören ilçesi örneği
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Bu çalışma, özel ve devlet liselerinde görevli yöneticilerin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel yöntemle yapılmıştır. Bu araştırmada ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazma becerisinin gelişimine yönelik rolleri ve uygulamalarının incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-12)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin okuma ve yazma becerilerine yönelik rolleri ve uygulamalarinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmaya Ankara ili Altındağ, Çankaya, Yenimahalle, Gölbaşı ilçelerinde çalışmakta ... -
Exploring the relationship between teachers` mindset and their technology self-efficacy among the secondary school efl teachers
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-03)Günümüz İngilizce öğretiminde teknoloji entegrasyonu büyük rol oynamaktadır, fakat teknik bilgi sahibi olma ve dijital aygıtlara ulaşabilmenin ötesinde birçok farklı faktör öğretmenlerin, teknoloji entegrasyonundaki ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitaplarında `metin türü farkındalığı
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Çalışmanın amacı, ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe derslerinde, öğrencilerde geliştirilmesi beklenen 'metin türü farkındalığı'nın yerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, 2018 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP), ... -
A comparison of Turkish efl students` speaking anxiety in the classrooms of native and non-native instructors
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu çalışmada, yabancı dil öğrenmekte olan ve ana dili Türkçe olan öğrencilerin konuşma kaygısı ile ana dili Türkçe olan ve olmayan öğretim görevlilerinin derslerindeki konuşma kaygısı araştırılmaktadır. Konuşma, ikinci dil ... -
Okul öncesi eğitim ortamlarında çocuklar arası etkileşimde öğretmen rolü
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde çocuklar arası etkileşimde öğretmenin rolünün incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile şekillendirilmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
An overview of content based instruction with young learners through student self-reported literacy achievement, teacher interview and classroom observation
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ilkokul öğrencilerinin kendilerini değerlendirdiği okuma ve yazma becerisi ölçeği, öğretmen görüşmesi ve sınıf içi gözlem yoluyla EFL bağlamında yabancı dil öğretimindeki içerik temelli ... -
İsveç`te yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yetişkinlerin dil ihtiyaçları analizi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)Bu çalışmada, İsveç Stockholm Folkuniversitetet Merkezi'nde (İSFM) yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yetişkinlerin dil öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek ve ihtiyaçların yaş, cinsiyet, eğitim gibi değişkenlere göre ... -
Examining the relationship between pre-service English language teachers` perceived level of self-assessment and self-efficacy in professional knowledge-base
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Etkili bir dil öğretmeni olmak, mesleki bilgi tabanlarında hem teorik bilgiye hem de pratik bilgiye ihtiyaç duyar. Bu iki değişkenin birleşimi öğretmen etkinliğini artırdığından, öğretmen etkinliğini bir adım daha ileri ... -
The impact of multiple intelligence tendencies and learning styles on the academic achievement of English language teaching students at university
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-01)Öğrenme önemli ve farklılıklar değerlidir. Günümüz eğitim anlayışı bu önem ve değeri dikkate alarak öğrenme tasarımlarında bu farklılıklara özen göstermektedir, Böyle bir anlayıştan ortaya çıkan `Öğrenme Stilleri` ve `Çoklu ... -
Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Bu çalışmanın amacı Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama ... -
Özel okullar arasında öğretmen hareketliliği
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-01)Türk eğitim tarihi incelendiğinde, özel okulların tarihi, oluşumları ve eğitim-öğretimde aktif rol almaları Osmanlı Dönemi'ne kadar uzanmaktadır. Osmanlı Dönemi'nden günümüze kadar gerek yapılan antlaşmalar gerek ...