Gürcü öğrencilerin yazma becerileri (Batum Şota Rustaveli Devlet Üniversitesi Türkoloji bölümü örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Gürcü öğrencilerin Türkçe öğrenirken yazılı anlatımda yaptıkları yanlışlar incelenmiştir. Çalışma Gürcistan'daki Batum Şota Rustaveli Devlet Üniversitesi'nin Türkoloji Bölümünde 2016-2017 eğitim öğretim yılında orta seviyede okuyan kırk beş Gürcü öğrenci üzerinde yapılmıştır.Yapılan bu çalışmada Gürcü öğrencilerin yazma becerisinde yaptığı yanlışlar tespit edilmiş ve yanlışların çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur. Tez dört ana bölümden oluşmaktadır: Giriş bölümde araştırmanın gerekçelerini oluşturan `Problem Durumu`, `Araştırmanın Amacı ve Önemi`, `Araştırmanın Kapsamı ve Sınırlılıkları`, `Araştırmanın Yöntemi`, `Materyal`, `Verilerin Toplanması ve Analizi`, `Tanımlar` başlıklarına yer verilmiştir. `Çalışma İle İlgili Temel Kavramlar`araştırmanın birinci bölümündedir.`Bulgular ve Yorumlar` çalışmanın ikinci bölümünü oluşturmaktadır.Çalışmanın üçüncü bölümü `Sonuç ve Öneriler` bölümüdür. Araştırma sürecinde ölçme aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve `Dereceli Puanlama Anahtarı` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, öğrencilere anket uygulanarak ve 150-200 kelimelik birer bilgilendirici ve hikaye edici kompozisyon yazdırılarak toplanmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ölçme süreci sonunda elde edilen bulgulardan hareketle veriler, Microsoft Office Excel ve Microsoft Word programlarında tablolaştırılarak,araştırmanın sonuçlarına yer verilmiş ve bu sonuçlar ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yazma Becerisi, Dil Öğretimi,Yabancılara Türkçe Öğretimi. This study investigates the common writing errors for Georgian students learning Turkish as a foreign language. The study was conducted at Batumi Şota Rustaveli state university in Georgia, faculty of Turkish Studies for the academic year of 2016-2017 with participation of forty five students who are in their intermediate level. The research confirmed that Georgian students tend to have tremendous mistakes in writing skills; the study also provides genuine solutions to overcome the obstacles. The thesis contains four main chapters: introduction, research methods (problem statement, research purpose and objective), data analysis and data collection methods. Apart from that the basic concepts of the study have been discussed in the first chapter, while findings and comments are in the second chapter, the third one refers to research approaches, the last chapter is conclusion. During the study, personal information form and grading scale were used as a measurement tool. The data of the study was collected through questionnaire distributed to a target group. In addition, each student in the target group was asked to write 150-200-word informative passage and a composition. The study is qualitative in method, nevertheless the data was obtained through using various techniques to achieve remarkable findings, for instance the tables and graphs in the study were drown by using the Microsoft office programs (word and excel).key words: Writing skill, Language teaching, Teaching Turkish with foreigners
Collections