Üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin proje tabanlı temel robotik eğitim süreçlerindeki yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerilerine ilişkin davranışlarının ve görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin proje tabanlı temel robotik eğitimsüreçlerindeki yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerileri ile robotgeliştirme süreçlerindeki görüşlerinin ve davranışlarının incelenmesidir. Nitel ve nicelyöntemlerin birlikte kullanıldığı bir durum çalışması olan bu araştırma 2015-2016 eğitimöğretim yılının yaz tatilinde Ankara ilindeki bir Bilim ve Sanat Merkezi'ndeki (BİLSEM) 12-13 yaş arası 7 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından geliştirilen Ürün GeliştirmePerformansı Rubriği, uygulama sonu ve boylamsal Görüşme Formları, Öğrenci Günlükleri veAraştırmacı Günlük Notları ile elde edilen veriler nitel veri çözümleme teknikleri ileçözümlenmiştir. Ayrıca üstün yetenekli öğrencilerin karakteristiklerine ilişkin tespityapabilmek amacıyla Çocuklarda Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE) ile Yansıtıcı DüşünmeDüzeyini Belirleme Ölçeği (YDDBÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizine göre projetabanlı temel robotik eğitiminin, üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcı düşünme, yansıtıcıdüşünme ve problem çözme becerilerine katkı sağladığı, öğrencilerin proje tabanlı temelrobotik eğitimi ardından, aradan geçen sekiz aylık bir süre sonrasında halen robotik tabanlıürün geliştirme süreçlerine devam ettikleri ve olumlu tutum geliştirdikleri sonucunavarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Robotik, Üstün Yetenek, Yaratıcı Düşünme, Yansıtıcı Düşünme, ProblemÇözme The purpose of this study is to investigate the behaviors of gifted studentsrelated to their creative, reflective thinking and problem solving skills in their project basedbasic robotics summer course in 2015-2016 Science and Art Center in Ankara. Participants ofthis study were seven secondary school gifted studens between the age of 12-13. This studywas a qualitative case study. Data were collected trough Project Performance Rubric that wasdeveloped by the researcher, interviews during course, longtitutional interviews, researchersdiary, and students' diaries. Those data were analysed through qualitative analysis methods.On the other hand, quantitative analysis was conducted on the data where characteristics ofstudents were collected through childrens' Problem Solving Scale and Reflective ThinkingScale. Results indicated that the project based basic robotics course seems to be attributedstudents' creative and reflective thinking skills as well as their problem skills. Students alsopresented positive attitudes towards robotics after eight months and it was found that theywere still continuing robotics projects.Key Words: Robotics, Gifted Students, Creative Thinking Skills, Reflective Thinking Skills,Problem Solving Skills, Attitude Towards Robotics
Collections