Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 169
-
2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının çocuk hakları açısından incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının çocuk hakları açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Bu kapsamda, 4, 5, 6 ve 7. sınıflar sosyal bilgiler dersi ... -
4+4+4 eğitim sistemi uygulamasının ilkokul matematik öğretim-öğrenim süreci üzerindeki etkileri
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyada ekonomik alanda, teknolojik yapıda, sosyal alanda ve kültürel yaşamda her geçen gün ortaya çıkan yeni gelişmeler ülkeler arasındaki sınırları kaldırmakta, kültürler ve toplumlar arasında çok hızlı ve yoğun bir ... -
4-6 yaş grubu çocukların sosyal beceri eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri.
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Beceri Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Bu çalışmada 4-6 yaş grubu çocukların sosyal beceri eğitimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014 ... -
4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-09)Bu araştırmada, Kütahya il merkezinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıföğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretimyılında ... -
4.sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metinlerin üstyapı incelemesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazdıkları öykülerinmetin üst yapı unsurları doğrultusunda çözümlenmesidir. Araştırmada temel nitelaraştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında ... -
5. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı ve ders kitabının STEM yaklaşımı bağlamında incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)Ekonomik kalkınmayı bilgi ve teknolojik inovasyonun belirlediği günümüzde bilim ve teknoloji okuryazarlığını yaygınlaştırmak, bireyleri 21. yüzyıl becerileriyle donatmak önemli hale gelmiştir. Bu bağlamda son yıllarda önemi ... -
5E modelinin ortaokul öğrencilerinin dil bilgisi başarısına etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu çalışmada, Türkçe dersi 7. sınıf öğretim programında bulunan dil bilgisi konularının yapılandırmacı yaklaşıma dayanan 5E öğrenme modeli ile öğretilmesinin öğrenenin öğrenmedeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ... -
6 yaş çocuklarına öyküleştirme yöntemi ile verilen matematik eğitiminin çocukların matematik başarılarına olan etkisinin incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; 6 yaş çocuklarına öyküleştirme yöntemi ile verilen matematik eğitiminin çocukların matematik başarılarına olan etkisini incelenmektir. Öyküleştirme yöntemi; çocukların yeni bilgilerini kullanarak eski ... -
6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı planlanmış etkinlikler içeren 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu doğrultuda elde edilen ... -
60 - 72 ay arasındaki okul öncesi dönem çocuklarının aile algılarının incelenmesi üzerine bir durum çalışması
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)60-72 ay arasındaki okul öncesi dönem çocuklarının aile algılarının incelenmesi üzerine bir durum çalışmasıOkul öncesi dönemde çocukların çevrelerini keşfetme sürecindeki en yakın kurum ailedir. Bu küçük birim, temel ... -
60 - 72 ay okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı okulöncesine devam eden 6 yaş çocukların bilimsel süreç becerileri düzeylerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından bilimsel süreç beceri düzeylerini karşılaştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, ... -
60-72 aylık çocukların babalarının değer kavramına ilişkin düşünceleri ve değer edindirme süreçlerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırma 60-72 aylık çocukların babalarının değer kavramına ilişkin düşünceleri ve değer edindirme süreçlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni benimsenerek ... -
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının ölçülmesi (Simav ilçe örneği)
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu çalışmanın amacı; Kütahya'nın Simav ilçesinde bulunan 7 ve 8. sınıfların çevreye yönelik tutumlarının ölçülmesi ve bunları ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmanın kapsamını ... -
Aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşüncelerine etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Bu araştırmada aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşünceleri üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Aydın ili Sultanhisar İlçesi Atça eğitim ... -
Alan değişikliği yapan öğretmenlerin karşılaştıkları mesleki güçlükler
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-21)Alan Değişikliği Yapan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Mesleki GüçlüklerSon yıllarda eğitim alanında yaşanan değişiklikler, milli eğitimde öğretmenistihdamı ve farklı alanlarda öğretmenlerin dağılımı sorununu ön planaçıkarmaktadır. ... -
Argümantasyon tabanlı fen öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinde etkililiğinin incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-23)Bu araştırmada, 4. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi programında yer alan `Maddeyi Tanıyalım` ünitesinin argümantasyon tabanlı öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına, ... -
Atatürk Dönemi eğitim dergilerindeki sosyal bilimlerle ilgili konuların incelenmesi (1923-1938)
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-11)Atatürk Dönemi Eğitim Dergilerindeki Sosyal Bilimler Konularınınİncelenmesi (1923 - 1938)Atatürk Dönemi hem siyasi değişimler, hem de kültürel değişimleraçısından pek çok araştırmaya konu edilmiştir. Bu çalışmada, ... -
Bağımsız anaokulları ile bünyesinde anasınıfı olan ilkokul yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşlerinin irdelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Türkiye'de özellikle son 10 yılda önemi daha iyi anlaşılan ve kalkınma planlarında kendisine yer bulan okul öncesi eğitim; beraberinde birçok sorunun da ortaya çıkmasına neden olmakta ve bu sorunları ortadan kaldırmak ... -
Basılı ve dijital ortamlarda ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırılması
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-28)Basılı ve Dijital Ortamlarda Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin KarşılaştırılmasıTeknolojinin gelişmesi ve eğitimin içine girmesiyle birlikte öğrenciler dijital aletlerden okuma yapmaya başlamış ve ekran ... -
Behiç Ak`ın çocuk kitaplarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Behiç Ak'ın Çocuk Kitaplarında Değerler Eğitimi ve Bu Eserlerin Türkçe Öğretimine KatkısıBu çalışmada Behiç Ak'ın eserleri değerler eğitimi ve Türkçe öğretimine katkı bakımından incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi ...