60-72 aylık çocukların babalarının değer kavramına ilişkin düşünceleri ve değer edindirme süreçlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 60-72 aylık çocukların babalarının değer kavramına ilişkin düşünceleri ve değer edindirme süreçlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında, çocukları Kütahya ilindeki özel bir anaokulunda eğitim gören 14 baba oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda babaların değeri; yaşama yön veren ilkeler olarak tanımladığı; değerler eğitiminin amacını kültürü devam ettirmek ve toplumsal uzlaşmayı sağlamak olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Babaların; değer kavramına gerekli önemi verdikleri, değerler içerisinde ahlaki, milli kültürel ve dini değerleri daha çok önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Babalar rol model olarak ve düz anlatım ile değerleri aktarmaya çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Değer edindirme sürecinde çoğunlukla kitaplardan, oyun ve çizgi filmlerden yararlandıklarını belirtmişlerdir. Değerler eğitiminde yaşadıkları problemlerin çocuklarına yeterli zamanı ayıramadıklarından ve bilgi yetersizliklerinden kaynaklandığını belirtmişler ayrıca toplumdaki olumsuz örneklerin ve kitle iletişim araçlarının değerler eğitimi sürecini olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Okulu ve öğretmeni değerler eğitiminde önemli gördükleri, eşleri ile işbirliği yapmayı önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda babaların çocuklarına değer kazandırmadaki rolü ve sorumluluklarını fark edebilmeleri ve bilgi sahibi olabilmeleri için alan uzmanlarınca çalışmalar yapılması, seminerler verilmesi, babaların çocuklarıyla değerlerini paylaşabilecekleri sosyal ortamların desteklenmesi önerilerinde bulunulmuştur. This research was conducted to examine the thoughts of the fathers of 60-72 month-old children about the concept of the value and the processes of having values acquired to their children. The research was carried out by adopting the phenomenological method, which is one of the qualitative research methods. In the study, the data were collected through a semi-structured interview form. The study group of the study consisted of 14 fathers whose children were educated in kindergarten in the 2019-2020 academic year. Content analysis was applied to analyse the data. As a result of the research, it was concluded that fathers define the value as the principles which can guide life and see the purpose of values education as continuing culture and ensure social reconciliation. It was concluded that fathers attach importance to the concept of the value and that they attach more importance to moral, national cultural and religious values within values. The fathers stated that they tried to convey the values as role models and with plain expression. In the process of having values acquired to their children, they stated that they mostly used books, games and cartoons. They stated that the problems they experienced in values education arose from the fact that they could not allocate enough time for their children and lack of knowledge, and negative examples and mass media in the society negatively affected the value education process. It was concluded that fathers considered the school and teacher as important in the education of values and that they cared to cooperate with their spouses. In line with the results of the research, in order for fathers to realize their role and responsibilities in bringing value to their children and to have the knowledge, it was suggested that studies should be conducted and seminars should be given by the field experts and social environments where fathers can share their values with their children should be supported.
Collections