4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Kütahya il merkezinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıföğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretimyılında Kütahya il merkezinde bulunan ilkokulların 4. sınıflarında öğrenimgörmekte olan 1904 öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanmasında İlköğretimÖğrencileri Çevre Tutum Ölçeği (İÇTÖ) kullanılmıştır. Ölçek 34 maddedenoluşan likert tipte olup `Katılıyorum`, `Katılmıyorum`, `Kararsızım` şeklindederecelendirilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama,gruplar arası ikili karşılaştırmalar için Mann Whitney U Testi ve çoklukarşılaştırmalar için Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Yapılan analizlersonucunda ulaşılan sonuçlar şunlardır:• İlkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının yüksek düzeydeolduğu bulunmuştur.• Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre çevreye yönelik tutumlarınındaha olumlu olduğu bulunmuştur.• Öğrencilerin akademik başarıları arttıkça çevreye yönelik tutumpuanlarının arttığı bulunmuştur.• İl merkezinde yaşayan öğrencilerin köyde yaşayan öğrencilere göreçevreye yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir.• Öğrencilerin evlerinde havyan besleme durumları ile çevreye yöneliktutum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.• Öğrencilerin evin bahçesi olması durumu değişkeni ile çevreye yöneliktutum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.• Öğrencilerin babalarının eğitim düzeyi ile çevreye yönelik tutum puanlarıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.• Öğrencilerin annelerinin eğitim düzeyi ile çevreye yönelik tutum puanlarıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.• Orta ve yüksek düzeyde aile geliri olan öğrencilerin düşük düzeyde ailegeliri olan öğrencilere göre daha olumlu çevre tutumlarına sahip olduğubulunmuştur.Anahtar kelimeler: Çevre, çevre eğitimi, çevre bilgisi, çevresel tutum The aim of this study is to examine the attitudes of the fourth grade studentsstudying in Kütahya towards the environment. Survey model was used in thisresearch. The sampling of this study is composed of 1904 students from the fourthgrade of primary schools in the central district of Kütahya. In order to collect thedata, Environmental Attitude Scale for Elementary Students was used. The scalewas a likert type consisting of 34 items and was graded as `I agree`, `I disagree`,`I am not sure`. In the analysis of data frequency, percentage, arithmetic mean,Mann Whitney U Test was usedto compare two sample meansand Kruskal Wallistest was used to compare multiple groups. The results of the analyzes are asfollows:It was found that primary school students attitudes towards environmentwere high.It was found that female students had more positive attitudes towards theenvironment than male students.It was found that the attitude points of the students towards theenvironment were increased as the academic achievement of the studentswere increased.It was determined that the students living in the city center had morepositive attitudes towards the environment than the students living in thevillage.It was determined that there was no significant relationship betweenfeeding animal in students homes and attitude towards the environment.No significant relationship was found between the attitude level of thestudents having garden at home and the attitude towards the environment.There was no statiscally signicifant relationship between the educationlevel of the students fathers and attitude points towards the environment.There was no statiscally significant relationship between the educationlevel of the students mothers and attitude points towards theenvironment.It was found that the students with moderate and high leves of familyincome had more positive environmental attitudes thant the students withlow family income.Keywords: Environment, environment education, environmental knowledge,environmental attitude.
Collections