60 - 72 ay arasındaki okul öncesi dönem çocuklarının aile algılarının incelenmesi üzerine bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
60-72 ay arasındaki okul öncesi dönem çocuklarının aile algılarının incelenmesi üzerine bir durum çalışmasıOkul öncesi dönemde çocukların çevrelerini keşfetme sürecindeki en yakın kurum ailedir. Bu küçük birim, temel alışkanlıkların kazanıldığı ve öğrenmenin en yoğun olduğu bu dönemde çocuk için çok önemlidir. Bu nedenle çocukların aile algılarının bilinmesi, sağlıklı bireyler olarak yetiştirilmelerinde faydalı olacak etmenlerden biridir.Bu araştırmada, 60-72 aylık okul öncesi dönem çocuklarının ailelerine ilişkin düşünce ve algılarının; cinsiyet, kardeş durumu, anne-baba eğitim seviyesi, aile yapısı ve okul öncesi eğitim kurumundaki yılına göre nasıl farklılaştığı, çizimler ve çizimlere yüklenen anlamlar arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılarak incelenmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup durum çalışması yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Trabzon'da 3 okul öncesi eğitim kurumunda öğrenim görmekte olan 40 çocuk oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, anne-baba-çocuk ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ve çocuklara çizdirilen aile konulu resimler ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler incelendiğinde, kız çocuklarının erkek çocuklarına göre, kardeşi olmayan çocukların kardeşi olan çocuklara göre, anne-baba eğitim seviyesi yüksek ve ortaöğretim olan çocukların anne-baba eğitim seviyesi ilköğretim olan çocuklara göre, tam aileye sahip çocukların parçalanmış aileye sahip çocuklara göre ve okul öncesi eğitim kurumunda 1. yılı olan çocukların 2 ve üzeri yılı olan çocuklara göre aile algılarının daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Aile resmi, aile algısı, okul öncesi dönem. The family is the nearest institution in the process preschool term when the children discover their environment. This small unit is very important for children during this period, because in this period the basic habits are learnt and learning process is so intense. Therefore, children knowing the perception of family is one of the useful factors on children's healthy raising in terms of pre-school education. In this study, how 60-72 month old children's thoughts and perceptions regarding their families become different according to their gender, sibling status, parents' education level, family structure and the year of his/her preschool education institution, is investigated by trying to reveal the relationship between the drawings and attributed meanings. The research is a qualitative case and is carried out by the method of case study. The sample of the study is composed of 40 pre-school children studying in three preschool education institutions in Trabzon in 2014-2015 academic years. The data of the research is obtained from semistructured interviews with parents and children' 'family subject drawings'. As the obtained data is analyzed, a conclusion is reached: the family perception of those are better; girls compared to boys, children with siblings compared to children with no siblings, the children whose parents 'level of education is higher or more compared to children whose parent's level of education is primary school, the children who have their all family members full and alive compared to children whose families are broken up and children on their first year in the preschool education institution compared to children in second or more years. Keywords: Family drawing, perception of family, pre-school term.
Collections