7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının ölçülmesi (Simav ilçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Kütahya'nın Simav ilçesinde bulunan 7 ve 8. sınıfların çevreye yönelik tutumlarının ölçülmesi ve bunları ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmanın kapsamını 2015-2016 eğitim- öğretim yılında Simav'da öğrenim görmekte olan 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Kütahya ili Simav ilçesindeki resmi ortaokullardan rastgele olarak seçilen 13 tane ortaokulda 7 ve 8. Sınıflarda öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllülük ilkesiyle katılan 635 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, Kişisel Bilgiler anketi ve araştırmacı tarafından geliştirilen Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda güvenilir ve geçerli çevreye yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın uygulama sonuçlarında ise; öğrencilerin çevreye karşı olan tutumları ile sınıf düzeyinin, cinsiyetin ve Fen Bilimleri dersiyle ilgili kaynakları okuma sıklıklarıyla aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin ortalama puanları ile anne ve babanın eğitim düzeyi, kendilerine ait bir odanın varlığı, dersleriyle ilgili çalışmaları için haftada kaç saat internet kullandıklarının arasında ise anlamlı bir fark bulunmamıştır. The aim of this study; to measure the attitudes of the 7th and 8th classes in Simav district of Kütahya towards the environment and to develop a valid and reliable measurement tool that can measure them. The scope of the study consists of 7th and 8th grade students studying in Simav in the 2015-2016 academic year. The sample group consist of 635 students who participated in the research on the principle of volunteering in the 7th and 8th grades in 13 secondary schools randomly selected from the official secondary schools in Simav district of Kütahya. In the study, personal ınformation questionnaire and the attitude toward environment scale developed by the researcher were used. The data obtained from the study were analyzed with SPSS program. At the end of the study, reliable and valid attitude scale towards environment was developed. In the results of the study; a significant difference was found between the attitudes of students towards the environment and the frequency of reading the resources related to the class level, gender and Science course. No significant difference was found between the average scores of the students and the level of education of the parents, the presence of a room in their own right, and the number of hours a week they used internet for their studies.
Collections