4.sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metinlerin üstyapı incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazdıkları öykülerinmetin üst yapı unsurları doğrultusunda çözümlenmesidir. Araştırmada temel nitelaraştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında İç BatıAnadolu Bölgesi'nde bulunan bir devlet okulunda 4. sınıfta okuyan 15 öğrencininkatılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma katılımcılarını belirlemek üzere tipikdurum örneklemesi ve benzeşik örnekleme stratejileri kullanılmıştır. Veriler iseöğrencilerin yazdıkları öykülerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde nitel içerikanalizi yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin figüran karakterlerintoplumsal tanıtımını yazmada, karakterlere isim vermede, mekân karakter vemekân olay arasında bağlantı kurmada, mekân betimlemelerini yapmada, zamankarakter arasındaki bağlantı kurmada sorun yaşadıkları bulunmuştur. Öte yandankatılımcıların karakterleri kullanabilme, mekânı etkili biçimde betimleme, zamanıetkili bir şekilde aktarabilme, giriş bölümünü başlatma, olay örgüsüne hâkimolma, başlatıcı olaya ayrıntılı yer verme, olayı bitirme ve anlatıcı tipini kullanmaunsurlarını istenilen düzeyde kullandıkları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Metin, öykü, öykü unsurları, öyküleyici metin, üst yapı,metin çözümleme The aim of this research is to analyze stories that 4th grade-students wrote,according to text superstructure factors. In research, basic qualitative researchingpattern was used. The re search was carried out with 15 4t grade-students thatstudied in a public school located in Western Anatolia region participation, in2014-2015 educating year. Typical situation sampling strategy and homogeneoussampling strategy were used in an attempt to pinpoint the attendees to theresearch. The data were acquired from stories students wrote. In the process ofanalyzing the data, the approach of qualitative content analysis was used. It wasfound in the research that students had difficulty writing the social introduction ofside characters, naming characters, establishing a correlation between place andcharacter, and between place and case, describing places, and establishing acorrelation between time and character. On the other hand, the attendees werepinpointed to use the following factors at a satisfactory degree: using characters,describing place efficiently, wriyingtime efficiently, starting prologue, masteringstory arc, including initiative case in a detailed way, finishing case, andusingviewpoint.Keywords: Text, story, narrative factors, narrative text, superstructure, textanalyzing
Collections