6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı planlanmış etkinlikler içeren 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu doğrultuda elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kütahya il merkezindeki Cumhuriyet Ortaokulunda öğrenim görmekte olan deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 53 altıncı sınıf öğrencisi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Çalışma 9 hafta sürmüştür. Deney grubundaki dersler 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli kapsamında planlanmış etkinliklerle, kontrol grubunda ise Türkçe dersi öğretim programının gerektirdiği süreçler takip edilerek işlenmiştir. Araştırmada öğrencilerden yazılı anlatım örnekleri toplanmış ve Yazılı Anlatımı Dereceli Puanlama Anahtarı ile 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. Nicel olarak elde edilen veriler üzerinde Wilcoxon işaretli sıralar testi, Mann-Whithey U testi, frekans ve yüzde analizleri kullanılmıştırAraştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin yazma başarılarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli deney grubu öğrencilerinin Türkçe öğretim programındaki yazma kazanımlarını uygulama düzeyleri üzerinde etkili olmuş ve yazma başarılarında fikirler, düzenleme, ifade biçimi, kelime seçimi, cümle akıcılığı, sunum ve imla aşamalarına ilişkin ölçütlerde istatistikî olarak anlamlı bir farklılık oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler: 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli, ortaokul, süreç odaklı yazma, yazılı anlatım becerisi, yazma eğitimi The purpose of this research is to identify the impact of 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model on sixth grade middle school students' written expression skills. In this direction, from quantitative research methods pre-test, post-test, quasi-experimental design with control group were used in collecting, analysing and interpretation of the obtained datas. The study was performed in Cumhuriyet Middle School in Kütahya with a total of 53 sixth grade students who were in experiment and control groups. The study took 9 weeks. In the experimental group lessons 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model, whereas in the control group the required processes of Turkish lesson curriculum's program were followed. In the study, written expression samples of pupils were collected and evaluated with Written Expression Graduated Scoring Key and 6 +1 Analytical Writing and Evaluation Scale .Rank test with Wilcoxon sign, Mann-Whitney U test, percentage and frequency analysis were used on the datas which were obtained quantitatively. As a result of the datas of research in student's writing skills in favor of the experimental group statistical significant differences were determined. 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model was efficient on writing acquisition of study groups' application levels in the Turkish education program and constituted statistical significant differences in writing performances such as ideas, arrangement, form of expression, choice of words, sentence fluency, presentation and spelling.Key Words: 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model, middle school, process-oriented writing, written expression skills, writing instruction
Collections