Alan değişikliği yapan öğretmenlerin karşılaştıkları mesleki güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alan Değişikliği Yapan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Mesleki GüçlüklerSon yıllarda eğitim alanında yaşanan değişiklikler, milli eğitimde öğretmenistihdamı ve farklı alanlarda öğretmenlerin dağılımı sorununu ön planaçıkarmaktadır. Öğretmenlik mesleği; belli bir alana yönelik formasyona sahip,mesleki ve teknik bilgi, sosyal beceri gibi nitelikleri alana göre değişen bir meslekolarak tanımlanabilir. Bu nedenle üniversitelerin eğitim fakültelerinde verileneğitim, branşlara göre farklılık gösterebilmektedir. Öte yandan mezuniyetsonrasında alan değiştiren öğretmenler, hem üniversitede kendi alanlara yönelikaldıkları bilgilerin kullanma alanının daralması problemi ile karşılaşmakta, hem degeçiş yaptıkları yeni alanın niteliklerine yönelik, eksikliklerini tamamlamakonusunda bir takım sıkıntılar çekmektedir. Bu çalışmada, Kütahya ilinde görevyapan ve alan değiştiren öğretmenlerin, karşılaştıkları mesleki güçlük alanlarınınve bu alanların derecelerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, Kütahya ili sınırları içerisinde ki okullarda çalışan ve alandeğiştiren 236 öğretmen üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Anketteöğretmenlere kişisel bilgi formu ve mesleki güçlükler anketi uygulanmıştır. Dahasonra öğretmenlerin alan değişikliğinden memnun olma, alan değişikliğinidestekleme, alan değişikliğinden pişman olma ve eski alanına geri dönme isteğinegöre güçlük puanları kıyaslanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre alan değişikliğinden memnun olmayan, alandeğişikliğini desteklemeyen, alan değişikliği yaptığı için pişman olan ve eskialanına geri dönmek isteyen öğretmenlerin; alan değişikliğinden memnun olan, alandeğişikliğini destekleyen, alan değiştirdiği için pişman olmayan ve eski alanına geridönmek istemeyen öğretmenlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde dahafazla güçlükle karşılaştıkları görülmüştür (p<0,05). Araştırma sonuçlarına göre,alan değiştiren öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler, öğretmenlerin alandeğişikliğinden memnun olmamalarına neden olmaktadır. Bu durumun ise eğitimdekaliteyi düşürdüğü ifade edilebilir.Anahtar Kelimeler: Alan değişikliği; branş öğretmenliği; öğretmenlik. Professıonal Dıffıcultıes Of The Teachers Who Change Theır BranchRecently, some adjustment in the education field bring something into theforefront problems of teachers' distrubition different fields and employment ofteachers in the ministry of national education. Profession of teaching is a changingprofession according to formation, technical and professional social skills. For thisreason knowledge schooling of branch teachers has distinctness in the faculty ofeducation at the universities. On the other hand,,teachers who changes their branchafter graduating have difficulties, because of excess knowledge of their own branchor deficienry knowledge of their new branch. In this study we aim at examiningprofessional difficulties and degrees of difficulties in this branch of teachers who isworking in Kütahya and has changed their branch.In this study a questionare is conducted on 236 teachers who work inKütahya and in the instituons of Ministry of National Education. In the survey,personal information form and professional difficulties scales are performed. Afterthat according to teachers who pleased with changing branch, supporting changingbranch, regretting changing branch and wish to back old branch, difficulty index iscompared.According to results of study, teachers who unpleased branch changing, donot support branch changing, feel regret because of branch according to; pleasedwith branch changing, support branch changing , don't regret with branch changingand don't want to back their old branch, it is seen that statistically significant theyhave more difficulties (p<0,05). According to results of research, difficulties causeto teachers feel unpleased and we can say that this situation effect badly quality ofeducation.Key Words: Change of branch, branch teacher, tutorage
Collections