Search
Now showing items 1-10 of 10
Ortaöğretim öğrencilerinin buharlaşma ve kaynamaya yönelik kavramsal anlamalarının incelenmesi
(2022)
Fen eğitimi, günlük yaşam problemlerini çözebilmek için bilimsel bilgiye sahip ve bu bilgiyi bilimsel süreç ve yaşam becerileriyle birlikte kullanabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için ...
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarındaki kimya etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(2022)
Eğitim-öğretim faaliyetleri süresince önemli bir yere sahip olan ve öğretime istenilen düzeyde fayda sağlayabileceği düşünülen etkinliklerin; incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. ...
APOS teorisininin maksimum minimum problemlerini anlamada bir çerçeve olarak kullanılmasının başarı ve tutuma etkisi
(2022)
Bu çalışmada, 12. sınıf matematik öğretim programında yer alan maksimum ve minimum problemleri konusunun APOS teorisine dayalı olarak geliştirilmiş olan ACE öğretim döngüsüne göre hazırlanan ders planlarına uygun olarak ...
BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri farkettirme kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi ve ders planları oluşturulması
(2022)
Yaşadığımız yüzyılda bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması için planlı ve programlı bir sistem gerekmektedir. Bu sistem, ...
Pandemi sürecinde öğretmen adaylarının fen öğretimi laboratuvar uygulamaları-1 dersine yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi
(2022)
Covid-19 sürecinde salgının yayılmasını önlemek amacıyla ülke çapında Mart 2020itibariyle uzaktan eğitime geçilmiş olup, uygulamalı dersler kapsamında olan laboratuvarderslerini de uzaktan eğitim kapsamında yürütülmesi ...
Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin radyoaktivite konusunu kavramalarına etkisi
(2022)
Bu çalışmanın amacı ortak bilgi yapılandırma modelinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin Çekirdek Fiziği konusundaki kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çekirdek fiziği konusu içerdiği kavramlar dolayısıyla ...
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim insanlarına ilişkin algı ve görüşlerinin belirlenmesi
(2022)
Fen bilimleri dersi bilim insanları ve bilim tarihi konuları ile etkileşimin en yüksek olduğu derslerden biridir. Bilim tarihi ve bilim insanlarına yönelik algıların ve tutumların oluşmasında şüphe yok ki fen bilimleri ...
Fen bilgisi öğretmen eğitimi programının özel yetenekliler için bireyselleştirilmiş öğretim uygulama yeterliği kazandırma açısından incelenmesi
(2022)
Bu çalışma, araştırmacının hem örgün eğitim kurumlarında hem de özel yeteneklilere yönelik destek eğitim kurumlarında (Bilim ve Sanat Merkezi) Fen Bilgisi öğretmenliği deneyimine bağlı olarak topladığı alan verilerine ...
Öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmelerini hedefleyen öğretim tasarımı ve uygulaması
(2022)
Araştırma ile öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmeleri için alan bilgilerini alana özgü öğretim yaklaşımları ile geliştirirken öğretim deneyi ile deneyimlerini derinlemesine düşünmelerini sağlayacak çevirim ...
Akıl ve zeka oyunları etkinliklerinin blok tabanlı programlama öğrenimine etkisi
(2022)
Bu araştırmanın amacı akıl ve zekâ oyunları etkinliklerinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin blok tabanlı programlama öğrenme becerisi üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2019-2020 yılları arasında Bursa ilinin ...