Akıl ve zeka oyunları etkinliklerinin blok tabanlı programlama öğrenimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı akıl ve zekâ oyunları etkinliklerinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin blok tabanlı programlama öğrenme becerisi üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2019-2020 yılları arasında Bursa ilinin Osmangazi ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 56 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Çalışmanın nicel verileri, blok tabanlı kodlama testi, özyeterlik ölçeği, zekâ oyunları başarı testi, kodlamaya yönelik tutum ölçeği ile toplanmış, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Nitel veriler ise 13 öğrenci ile gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Zekâ oyunları etkinliklerinin gerçekleştirildiği deney grubu, etkinliklerin gerçekleştirilmediği kontrol grubuna göre blok tabanlı programlama becerilerinden anlamlı şekilde daha farklı puan elde etmiş ve daha başarılı olmuştur. 24 soruluk çoktan seçmeli zekâ oyunları başarı testi sorularının öntest uygulamasında ortalama puanı 4,78 iken uygulama sonunda son test puan ortalaması 17,46 olarak bulunmuştur. Soruların zorluk seviyeleri aynı ve sadece görsel olarak farklılık gösterdiğinden akıl ve zekâ oyunları etkinliklerinin zekâ oyunlarında anlamlı bir artışı da beraberinde getirdiği görülmektedir. Uygulama sonunda araştırma grubunun tamamına blok temelli programlamaya ilişkin özyeterlik algısı ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunun ortalaması kontrol grubuna göre daha yüksek olmasına karşın farkın anlamlı olmadığı görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre bakıldığında ise erkek öğrencilerin özyeterlik algısı kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur.Araştırma grubunun tamamına uygulanan kodlamaya yönelik tutum ölçeği sonuçları incelendiğinde erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha olumlu algısı görülmektedir. Ancak aradaki fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelere katılan 13 öğrenciden 12'si akıl ve zekâ oyunları etkinliklerinin blok tabanlı programlama becerisine olumlu etkisi olduğunu belirtmiştir. The purpose of this research is to identify the effects of mind and brain game activities on block-based programming learning abilities of 7th grade middle schoolers. The study was conducted in 2019-2020 with 56 students at a public school in Osmangazi County in Bursa Province. Quantitative data was gathered utilizing block-based coding test results, self-efficacy scaling, mind games accomplishments testing, and attitude scaling towards coding; pretest and final test method was implemented. Qualitative data was gathered through semi-structured interviews with 13 students. Content analysis method was used to analyze the interviews. The experimental group, who was involved in mind games activities, was more successful in block-based programming abilities and received meaningfully higher scores than the control group. The average pre-test score in the 24 multiple choice question mind games test was 4,78 whereas the final test result average was 17,46. As the difficulty level of both tests were the same and only the visuals varied, it was clear that mind games activities brought meaningful increase in test results. In the final phase of the research the whole group received a self-efficacy perception scale implementation regarding block-based programming. Even though the experimental group scored higher than the control group on average, the difference was not meaningful. On gender variable, male students had substantially higher self-efficacy perception then female students. More positive attitude results were monitored in male students compared to female students in the analysis of attitude scaling towards coding even though the difference was not statistically meaningful.
Collections