Öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmelerini hedefleyen öğretim tasarımı ve uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma ile öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmeleri için alan bilgilerini alana özgü öğretim yaklaşımları ile geliştirirken öğretim deneyi ile deneyimlerini derinlemesine düşünmelerini sağlayacak çevirim içi, uygulamaya dayalı, kapsamlı ve sürdürülebilir bir öğretim uygulaması tasarlamak amaçlanmıştır. Araştırma, döngüsel ve yinelemeli olan tipik tasarım araştırma modelini takip eder ve şu aşamalardan oluşur: a) ön araştırma aşaması (1. Aşama), b) tasarlama, geliştirme ve uygulama aşaması (2. Aşama) ve c) değerlendirme aşaması (3. Aşama). Araştırmanın katılımcıları 2020-2021 öğretim yılı bahar döneminde Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde, Matematik Öğretmenliği Programı 3. sınıfta öğrenim gören 15 öğretmen adayıdır. Öğretim uygulaması iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda öğretmen adaylarının fonksiyon kavramı ve gösterimi ünitesi kapsamında alan ve uzmanlık alan bilgilerini geliştirmek için matematiksel yetkinlik dersleri tasarlanmış, öğretmen adaylarının gelişimleri araştırmacı tarafından geliştirilen alan ve uzmanlık alan bilgisi testleri aracılığıyla ön test ve son test olarak ölçülmüş, nicel ve nitel olarak analiz edilmiştir. İkinci kısımda öğretmen adayları ders analiz çerçevesine göre kendi derslerini planlayarak 9. sınıf öğrencileri ile derslerini işlemiş ve ders sonunda kendi öğretimlerini değerlendirmişlerdir. İkinci kısımda veriler ders planı değerlendirme formu ve öğretmeyi öğrenme uygulaması değerlendirme formu aracılığıyla toplanmış ve nitel olarak analiz edilmiştir. Covid 19 pandemisi nedeniyle öğretim uygulamasının tüm süreçleri çevirim içi olarak uzaktan eğitimle gerçekleştirilmiş ve uygulamanın tüm aşamaları kaydedilmiştir. Öğretmeyi öğrenme uygulamasının öğretmen adaylarının fonksiyon kavramı ve gösterimi konusuna ilişkin alan ve uzmanlık alan bilgilerini geliştirdiği, kendi öğretimleri üzerine düşünerek kendi yollarını keşfetmelerini sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmeyi öğrenme uygulamasının matematik öğretmenliği öğretim programlarında yer alması ve okul matematiğinin farklı öğrenme alanlarında da yapılması önerilmektedir. The goal of the research is to design an online, application-based, comprehensive, and sustainable teaching implementation that will enable pre-service teachers to reflect on their experiences with teaching experiments while developing their subject knowledge with subject-specific teaching approaches so that they can learn to teach mathematics. The research follows the typical design research model, which is iterative and cyclical, and consists of the following phases: a) preliminary research phase (Phase 1), b) design, development, and implementation phase (Phase 2), and c) evaluation phase (Phase 3). The participants of the research are 15 pre-service teachers studying in the 3rd year of the Mathematics Teaching Program at a state university in Turkey in the spring term of the 2020-2021 academic year. The teaching implementation consists of two parts. In the first part, mathematical competency lessons were designed to improve pre-service teachers' knowledge of the subject and subject of expertise within the scope of the concept of function and representation unit, and the development of pre-service teachers was measured as a pre-test and post-test and analyzed quantitatively and qualitatively utilizing subject and specialty knowledge tests developed by the researcher. In the second part, the pre-service teachers planned their lessons according to the lesson analysis framework, taught their lessons with the 9th-grade students, and evaluated their teaching at the end of the lesson. The second part collected the data through the lesson plan evaluation form and the learning to teach implementation evaluation form and analyzed qualitatively. Due to the Covid 19 pandemic, all the processes of the teaching implementation were carried out online with distance education and all stages of the implementation were recorded. It was concluded that the learning to teach implementation developed the pre-service teachers' knowledge of the subject and expertise in the concept of a function and its representation, and enabled them to discover their ways of thinking about their teaching. It is suggested that the learning to teach implementation should be included in the mathematics teaching curriculum and that it should be done in different learning areas of school mathematics.
Collections