EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 391
-
Yöneticinin gözünden yöneticiliğin betimlemesi ve yönetici profili
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-03)Bir insanı büyüten, geliştiren ve eğiten en önemli yapı taşlarından biri eğitimdir. Yönetici ve öğretmenlerin rolü de eğitim sisteminde büyük önem taşımaktadır. Çünkü müdürler hem yönetici hem de lider ... -
Examination of occupational satisfaction of English teachers working in kindergarten and elementary schools
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu çalışmanın temel amacı, Istanbul-Türkiye'de özel anaokulları ve ilköğretimokullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinibelirlemektir. Bu amaçla, çalışmanın amaçlarına en uygun araştırma ... -
STEM eğitimi uygulanan ilkokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-19)Bu araştırma; 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı süresince Antalya'daki iki özel eğitimkurumunda haftada bir ders saati uygulanan STEM dersini alan ilkokul 2,3 ve 4. sınıföğrencilerinin bir öğretim senesi boyunca aldıkları ... -
Efl learners` insight into process oriented approach: An in-depth analysis of students` perceptions on l2 writing skills, habits and strategies
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Süreç odaklı yazma yaklaşımı geleneksel yazma öğretimi yöntemlerinde bir yenilik olarak kabul edilmektedir. Birçok çalışma süreç odaklı yaklaşımı avantajları bakımından ya da diğer yaklaşımlarla karşılaştırak ele alırken, ... -
Examining impact of elf-aware inservice training on beliefs and awareness of university instructors
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Bu çalışmanın amacı üniversitedeki İngilizce öğretmenlerinin farkındalık ve inançlarının ortak İngilizce dili edebiyatı içeren ve farklı bakış açılarının da yer verildiği 5 hafta süren bir eğitimin sonunda nasıl değiştiklerine ... -
İstanbul ili sendika üyesi kadın öğretmenlerin psikolojik yıldırı durumlarının incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Örgütlerde çalışanlara yapılan her türlü sistematik baskı ve zorlama davranışı olarak değerlendirilebilecek olan psikolojik yıldırma; bireylerin hem ruhsal hem de fiziksel olarak büyük zararlar görmesine neden olmaktadır. ... -
An investigation of knowledge, practices and professional training needs of high school efl teachers for oral language assessment
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Günümüz küresel dünyasında, kültürler arası iletişimin önemi giderek artmaktadır. Dolayısıyla, ortak dil olan İngilizceyi konuşmayı öğretmek eğitim sistemlerinin de temel amaçlarından biri haline gelmiştir. Bununla birlikte, ... -
Etkinlik çizelgelerinin otizm spektrum bozukluğu olan ergenlere telefon aracılığı ile yardım isteme ve telefonda sunulan karmaşık yönergeleri yerine getirme becerilerinin öğretiminde etkililiği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-05)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bireylerin iletişim alanlarında yaşadıklarısorunlar bütün gelişim alanları etkilemekle beraber otizmli bireyler, aileleriyle baştaolmak üzere, yakın çevreleriyle ve sosyal çevreleriyle ... -
The effect of videoconferencing on social presence and social interaction in synchronous online education
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-05)Eş zamanlı çevrimiçi derslerinde öğrenciler zaman zaman derslere katılmaktan kaçınabiliyorlar. Bazı öğrenciler, öğretmenleriyle veya diğer öğrencilerle bu tür derslerde etkileşim kurmayı tercih etmiyorlar. Daha önceden ... -
A comparative study of Turkish and international adult efl students` perceptions of formative assessment
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu vaka çalışmasının amacı, Türkiye'de eğitim veren bir vakıf üniversitesinin Modern Diller Bölümünde İngilizce eğitimi alan Türk ve uluslararası yetişkin öğrencilerin -milliyet ve cinsiyet farklılıklarını gözeterek- ... -
BİLSEM`e devam eden 3-4-5. sınıf öğrencileri ile bir özel okuldaki 3-4-5. sınıf öğrencilerinin yakınsak becerilerinin karşılaştırılması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-05)Bu araştırmanın genel amacı üstün yetenekli olarak tanımlanan öğrencilerle bu tanı konmamış öğrencilerin yakınsak bilişsel becerileri arasında önemli bir fark olup olmadığını örneklendirmektir. İçinde bulunulan koşullar ... -
Okul yöneticilerinin karar verme ile problem çözme yaklaşımları arasında ilişkisel ve karşılaştırmalı çözümlemeler: Ankara il örneği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde, ilk ve orta öğretim kademesinde görev yapan okul yöneticilerinin, karar verme stilleri ile problem çözme becerilerini irdeleyerek ilişkisel ve karşılaştırmalı çıkarımlar yapmaktır. Bu ... -
İlkokullar için STEM programını uygulayan okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin STEM öğretimi özyeterliklerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-05)Bu araştırmada İlkokullar için STEM Programı uygulayan öğretmenlerin STEM öğretimi özyeterlik inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bir öğretim yılı boyunca ilkokul ve okulöncesi öğretmenleri tarafından düzenli olarak ... -
Tekrarlı üstbilişsel izleme çalışmalarının 6. sınıf öğrencilerinin üstbilişsel izleme doğruluğu düzeylerine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Araştırmanın amacı yapılan tekrarlı üstbilişsel izleme çalışmasının 6. sınıf öğrencilerinin üstbilişsel izleme doğruluğu düzeylerine etkisinin ve bu etkinin öğrencilerin matematik başarılarına ve özdüzenleyerek öğrenme ... -
Causal attributions of Turkish high school students for academic in efl context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Yüklemeler, bireylerin kendi başlarına gelen ya da etraflarında oluşan olayların nedenleri-sonuçları hakkındaki algıları ya da açıklamalarıdır (Ickes & Laydon, 1976, Kelley & Michela, 1980, Försterling, 2001). ... -
Kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin 11-14 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme becerileri ve üstbilişsel farkındalık düzeyine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışma, 11-14 yaş grubu öğrencilere uygulanan kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin, öğrencilerin problem çözme becerilerine ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisinin belirlenmesi konusunu ele ... -
İnternet kullanımı ve bilgisayar oyun bağımlılığının üstün zekalı ve yetenekli çocukların okul sosyal davranışlarına etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-12)Teknoloji hızla gelişmekte ve bu gelişmeyle insanlara hayatlarını kolaylaştıran birçok teknolojik ürün sunulmaktadır. Teknolojinin bilinçsizce kullanımından dolayı yaşanılan olumsuzluklar da birçok bilim adamı tarafından ... -
Assessing mindfulness in school-aged children: Development and validation of BAU mindfulness scale for children (BAU-MSC)
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Bu çalışmanın temel amacı Türk çocuklarının mindfulness düzeylerini ölçecek psikometrik bir ölçek geliştirmektir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amaçları; a) okul çağı çocuklarının mindfulness düzeylerini ölçecek psikometrik ... -
Implementation of intercultural communicative competence (ICC): Perceptions of learners and their teacher in an efl classroom
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)21. yüzyılda, her birey farklı kültürlerden bireylerin gözlerinden zihinlerinden ve kalplerinden görmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Bu, İngilizce dil öğretiminin en önemli amaçlarından biridir. Bu nedenle, İngilizce yabancı ... -
An investigation of learner autonomy in language learning in tertiary education: From the perspectives of learner and teachers
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışmanın öncelikli amacı bir vakıf üniversitesinde kayıtlı olan B2 seviyesindeki Yabancı Dil Olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizce Hazırlık Programında özerk öğrenmeye hazır olup olmadığını ...