Causal attributions of Turkish high school students for academic in efl context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüklemeler, bireylerin kendi başlarına gelen ya da etraflarında oluşan olayların nedenleri-sonuçları hakkındaki algıları ya da açıklamalarıdır (Ickes & Laydon, 1976, Kelley & Michela, 1980, Försterling, 2001). Yabancı dil olarak İngilizce öğretilen ortamlarda ise yüklemeler, öğrencilerin başarı-başarısızlıkları için olan sebepleri ya da inançlarıdır (Peacock, 2009). Bu çalışmanın amacı, Türk lise öğrencilerinin İngilizce öğrenmedeki başarı ya da başarısızlıklarına olan nedensel yüklemelerinin neler olduğuna ışık tutmaktır. Bu amaçla bu çalışmada, betimleyici karma metot yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma İstanbul, Türkiye'de tamamı erkek öğrencilerden oluşan bir devlet okulunda, 9. ve 10. sınıflar arasından gönüllü olan, 15-16 yaşlarında ve İngilizce düzeyi A2 olan katılımcılarla gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler LACAS ve CDS-II ölçekleri ile toplanmış, betimleyici ve CHAID analizleriyle incelenmiştir. Nitel veriler ise yansıtıcı yazılar ile toplanmış, hem tümevarım hem de tümdengelim yöntemleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar öğrencilerin başarı ve başarısızlıklarını çok çeşitli faktörlere atfettiklerini göstermiştir. Bulgular mevcut literatür göz önünde tutularak tartışılmış ve buna göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yükleme Teorisi, Nedensel Yüklemeler, Akademik Başarı, Yabancı Dil Olarak İngilizce Attributions are individuals' perceptions or explanations for the causes or outcomes of events that happen to and around them (Ickes & Laydon, 1976; Kelley & Michela, 1980; Försterling, 2001). In EFL contexts, attributions are learners' reasons or beliefs for their successes or failures (Peacock, 2009). The purpose of this study is to shed light on what Turkish high school students' causal attributions for their success and failure in learning English are as causal attributions are mediating links between past performance and future efforts (Weiner, 1992; Dörnyei, 2003). In order to achieve this goal a descriptive mixed method approach was adopted. The research was conducted at an all-boys public high school in İstanbul, Turkey and the participants of the students were volunteer 9th and 10th grade students (N=227) aged 15-16 with A2 level proficiency in English. The quantitative data were collected through LACAS and CDS-II scales and analysed by CHAID analysis as well as descriptive analysis whereas the qualitative data were collected through reflective essays and analysed both inductive and deductively. Results indicated that students ascribed their success and failure to a number of factors. The results are discussed and suggestions are made in relation to current literature.Keywords: Attribution Theory, Causal Attributions, Academic Achievement, EFL
Collections