The effect of videoconferencing on social presence and social interaction in synchronous online education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eş zamanlı çevrimiçi derslerinde öğrenciler zaman zaman derslere katılmaktan kaçınabiliyorlar. Bazı öğrenciler, öğretmenleriyle veya diğer öğrencilerle bu tür derslerde etkileşim kurmayı tercih etmiyorlar. Daha önceden yapılmış çalışmalarda, öğrencinin derse katılımının, etkili öğrenim açısından önemli olduğu ifade edilmektedir ve bu yüzden de yaygın bir araştırma konusu olmuştur. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin eş zamanlı derslerde birbirlerini görmelerinin onların sosyal buradalığını arttırdığını ve bunun da katılımı olumlu etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Bu yüzden, araştırmacı, öğrencilerin web kameraları açılırsa, onların derse daha çok katılacağını düşünmüştür. Araştırmacı çalıştığı kurumda, karma yöntemli araştırma uygulamıştır. Deneyler (N = 61) yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan birinci sınıf hazırlık öğrencileriydi. Bu deney grubu, eş zamanlı çevrimiçi derslerini, 6 hafta boyunca kameralarını açık tutarak işlerken, kontrol grubu, öğrenci kameralarını kapalı tutarak ders işlemiştir. Veriler nicel ve nitel anketlerle ve görüşmelerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, kameraların açık olması öğrenci etkileşimi etkilememiştir fakat daha başka önemli bulguları ortaya çıkartmıştır. Student interaction in synchronous online lessons (SOLs) can be a problem for teachers at times. Students may refuse to interact with each other or with the teacher either through audio or text channels. Teachers may be left without a response to their questions or be faced with an impassive and aloof online class. Based on prior research, it was hypothesised that videoconferencing, where the students' webcams are turned on, would increase students' perceived social presence, which would then improve the frequency and quality of their interaction in these sessions. A mixed method study was conducted at the institution where the researcher worked. The sample consisted of advanced level EFL university freshmen students (N = 61). The treatment group conducted the SOLs for 6 weeks with the student webcams turned on while the control group had them turned off for the same duration. Data collection was conducted through a survey, questionnaire and unstructured interviews. Results indicate that videoconferencing does not improve learner interaction; however, the study does reveal some practical suggestions.
Collections