Kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin 11-14 yaş grubu öğrencilerinin problem çözme becerileri ve üstbilişsel farkındalık düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 11-14 yaş grubu öğrencilere uygulanan kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin, öğrencilerin problem çözme becerilerine ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisinin belirlenmesi konusunu ele almaktadır. Hazırlanan bu eğitimin içeriği konu alanı uzmanları tarafından planlanmış ve eğitimin uygulanması da yine konu alanı uzmanları tarafından yapılmıştır. Tasarlanan bu eğitim kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı olmak üzere 4 ayrı modülden oluşmaktadır. Eğitimin uygulama süreci, her bir grup için haftada 2 saat olmak üzere toplam 8 hafta olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek grup öntest - sontest desenli yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma kesitsel bir araştırma türü olup denek sayısına göre çok denekli bir araştırmadır. Araştırmada örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2017 – 2018 öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan bir üniversitenin organize ettiği kursta gerçekleşmiştir. Eğitim 3 farklı gruba, farklı zamanlarda uygulanmıştır. Eğitimde, 7 kız 14 erkek olmak üzere toplam 21 katılımcı bulunmaktadır. Bu araştırmanın verileri anket aracılığı ile toplanmıştır. Kullanılan anket, öğrencilerin problem çözme becerilerini ölçen Problem Çözme Envanteri (Kardaş, 2013) ve üstbilişsel farkındalık düzeylerini ölçen Çocuklar İçin Üstbilişsel Farkındalık Envanteri - B Formu (Sperling, Howard, Miller ve Murphy, 2002) olarak 2 bölümden oluşmaktadır. Yapılan 8 haftalık eğitim sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20 programında analiz edilerek uzmanların görüşleri doğrultusunda çözümlenmiştir. Tüm bu uygulamalar sonucunda öğrencilerin problem çözme ve üstbilişsel farkındalık becerilerinin eğitim öncesi ve sonrasındaki değerlerinin arasında pozitif yönde bir artış gözlenmiştir ancak bu artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Bu çalışma ileride yapılacak çalışmalara kaynak olması açısından önem taşımaktadır. This study aims that define the effects of coding, robotic, 3D design and game design education on the 11 – 14 years old students' problem solving skills and level of metacognitive awareness. This education's content was prepared and applied by the subject matter experts. The education consists of 4 modules which are coding, robotic, 3D design and game design. The education process was determined as 8 weeks, 2 hours per week for each group. In this study, a single group pretest - posttest semi-experimental research model which is one of the quantitative research methods was used. The type of research is cross-sectional. Appropriate sampling method was used. The research was carried out in a course which organized by the university in Istanbul in academic year of 2017 - 2018. The education was given to three different groups at different times. There are a total of 21 participants in the training, 7 girls and 14 boys. The data of this research was collected through the survey. The survey consists of two part. The first one is Problem Solving Inventory (Kardaş, 2013) which measures problem solving skills. The second one is The Metacognitive Awareness Inventory for Children – B Form (Sperling, Howard, Miller ve Murphy, 2002) which measures level of metacognitive. The data which is obtained at the end of 8 weeks education was analyzed in the IBM SPSS Statistics 20 program and analyzed according to the opinions of experts. As a result of all these applications, an increase was observed in the positive direction in the values of problem solving and metacognitive awareness skills between before and after the education (p>0.05). This study is important in terms of being a resource for future studies.
Collections