STEM eğitimi uygulanan ilkokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı süresince Antalya'daki iki özel eğitimkurumunda haftada bir ders saati uygulanan STEM dersini alan ilkokul 2,3 ve 4. sınıföğrencilerinin bir öğretim senesi boyunca aldıkları STEM Eğitimi sonrası, çeşitlideğişkenler açısından Bilimsel Yaratıcılık Düzeylerini ölçmek ve değerlendirmekamacıyla yapılmıştır.Söz konusu araştırma1, bilimsel yaratıcılık düzeylerinin belirlenmesine yönelikolarak nicel araştırma desenlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın örneklemini toplam 85 öğrenci oluşturmaktadır. İki eğitim öğretimdönemi boyunca, Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezi ve 30 okul öncesi vesınıf öğretmeni iş birliğinde tasarlanan ErkenSTEM programı öğrencilerineuygulanmıştır. Programdaki öğrencilere `Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği` ve öğrencileritanımaya yönelik uygulayıcı tarafından hazırlanmış `Öğrenci Tanıma Formu`uygulanmıştır.Yapılan analizler sonucunda, ErkenSTEM eğitimi alan öğrencilerin bilimselyaratıcılık düzeylerinin sınıf kademesi değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlıbir farklılık gösterdiği bulunmuştur. 4. Sınıf öğrencileri, 2. ve 3. Sınıföğrencilerinden daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Diğer değişkenler (cinsiyet,kardeş sayısı, anne-baba mesleği, en sevdiği ders, en başarılı olduğunu düşündüğüders, ilerde seçmek istediği meslek) bağlamında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.1Bu araştırma verileri, Bütünleşik Öğretmenlik Projesi (ITK) kapsamında geliştirilen erkenSTEMmüfredat programı dahilinde toplanmış ve çalışma BAUSTEM tarafından desteklenmiştir.vÖğrencilerin ölçeklere verdikleri cevaplar doğrultusunda, STEM eğitiminin bilimselyaratıcılığa etkisi olduğunu düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: STEM Eğitimi, Bilimsel Yaratıcılık, İlköğretim This research is conducted to mesure and evaluate the scientific creativity levels ofsecond, third and fourth grade students who take STEM training (as STEM courseapplied in one lesson / per week) in two private education institutions in Antalyaduring academic year of 2016-2017.This research study1is a descriptive quantitative research design used for thedetermination of scientific creativity levels. The sample of the research consists of 85students. Throughout the two academic years, it has been applied to the students ofthe Early STEM program which is designed by the BAUSTEM Center of BahçeşehirUniversity and 30 pre-school and classroom teacher associations. The `ScientificCreativity Test` and ` Student Demographic Questionnaire` developed by theresearcher were used as the instruments in the study.As a result of the analysis made, it was found that the scientific creativity level ofEarlySTEM students showed a statistically significant difference according to thegrade level variable. Fourth grade students achieved higher scores than second andthird grades students. There were no significant differences in the context of othervariables (gender, number of siblings, parental occupation, favorite course, the mostsuccessful course, future occupation).1 The research data were collected within the EarlySTEM Curriculum Program developed under the Integrated Teacher Training Project (ITP) and the studywas supported by BAUSTEM.viiIt is believed that STEM education has the effect on scientific creativity in thedirection of the answers given by the students to the scales.Keywords: STEM Education, Scientific Creativity, Elementary Education
Collections