Browsing TEZLER by Title
Now showing items 215-234 of 599
-
II. Meşrutiyet sonrası yazılan ilk çocuk şiirleri kitaplarında değerler eğitimi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmanın amacı, çocuklar için yazılmış ilk şiir kitaplarından olan İbrahim Alâettin Gövsa'nın `Çocuk Şiirleri`, Ali Ulvi Elöve'nin `Çocuklarımıza Neşideler` ve İbrahim Aşkî Tanık'ın `Çocukların Şiir ... -
Ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin psikolojik belirtilere göre sanal zorba/mağdur düzeylerinin yordanması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, çağımızın güncel ve her geçen gün daha da yaygınlaşarak evrensel bir soruna dönüşen sanal zorbalığı ve sanal mağduriyeti psikolojik belirtiler açısından incelemektir. Araştırma, genel tarama ... -
Ilköğretim okullarında örgütsel ayrımcılık ve öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin görüşlerine dayanarak yöneticilerin uyguladığı örgütsel ayrımcılık düzeyleri; cinsiyet, istihdam türü ve siyasi görüş boyutlarına göre belirlenmiş ve bu faktörün ... -
Integrating literature into an EFL setting: Turkish students` attitudes towards the use of short story
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretim sürecinde doğru materyale karar vermek emek isteyen bir iştir ve İngilizce öğretmenlerinin ders kitaplarına alternatif materyal ihtiyaçları günden güne artmaktadır. Bunun sonucunda ek kaynak arayışına ... -
Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmanın amacı İngilizceyi eğitim dili olarak kullanan (English Medium Instruction – EMI) üniversitedeki öğrencilerin hangi dil öğrenim stratejilerini kullandıklarını, dil öğrenme stratejisi kullanımında cinsiyet ... -
İki dilli öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede merkezi sınavlar: Hollanda örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-04)Bu çalışmanın amacı Hollanda'da CITO tarafından düzenlenen ortaöğretime geçiş sınavında sorulan Türkçe sorularında kullanılan metinlerin okunabilirliğini tespit etmek ve bu metinlere ilişkin soruları Yenilenmiş Bloom ... -
İlk ve orta okullarda kaynakların etkili kullanımı (Düzce ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Düzce Merkez'deki ilk ve orta okullarda eğitim öğretim sürecine katkı sağlamak amacıyla bulunan her türlü teknolojik, fiziki ve insan kaynağının bulunma düzeylerini ortaya çıkarmak, eksiklikleri ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin aile birliğine önem vermeleri ile hoşgörü eğilimleri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-16)Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin aile birliğine önem vermeleri ile hoşgörü eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla (kim? tarafından geliştirilen) üç alt boyuttan (`değer`, ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonları ile hikaye yazma becerilerinin değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yazma motivasyonunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerilerine olan etkisinin incelenmesidir.Araştırma, genel tarama modeli türlerinden kesitsel tarama modeline göre yürütülmüştür. ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler derslerinde kanıt temelli öğrenmeye ilişkin bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-07)Bu araştırma ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin kanıt temelli öğrenme ile işlenmesine ilişkin olarak öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim ... -
İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin okul kantinini bilinçli kullanma durumlarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin okul kantinini bilinçli kullanma durumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla üç alt boyuttan oluşan 16 maddelik Okul Kantinini Bilinçli Kullanma Ölçeği geliştirilmiştir. ... -
İlkokul ikinci sınıfta işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin kelime hazinesi gelişimine ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Araştırmanın amacı, Türkçe derslerinde işbirlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden öğrenci takımları-başarı bölümleri tekniği ile ders işlemenin, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin kelime hazinelerinin gelişimi ve Türkçe ... -
İlkokul müdürlerinin liderlik davranışları ile okul iklimi ilişkisi: Sakarya ili örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilkokul müdürlerinin göstermiş oldukları liderlik davranış biçimlerinin okullardaki okul iklimine etkisini araştırmaya yöneliktir. Bu kapsamda, 2014-2015 eğitim öğretim yılı Sakarya ili kapsamındaki ilkokullarda ... -
İlkokul öğrencilerinin adalet, dürüst olma, sorumluluk ve yardımseverlik değerlerine yönelik yargılarının Kohlberg`in ahlak gelişim kuramına göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-24)Değer, insanların doğrunun, iyinin ya da güzelin ne olduğunu, nasıl davranırlarsa bunlara ulaşacaklarını diğer bir deyişle insanlara nasıl yaşamaları gerektiğini gösteren bir olgudur. Ahlak ise, değerler yoluyla doğru ya ... -
İlkokul öğrencilerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmada normal gelişim gösteren ilkokul öğrencilerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma; ilişkisel tarama modelinde ... -
İlkokul öğrencilerinin motivasyonlarının yordayıcısı olarak problem çözme becerisi ve sorumluluk değerinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu araştırmanın temel amacı; ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri, sorumluluk düzeyleri ve eğitime ilişkin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkileri ayrıca öğrencilerin sahip oldukları problem ... -
İlkokul öğrencilerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik servisine ilişkin görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören 7-10 yaş grubu öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, okullarında yer alan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir.Araştırmaya ... -
İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-13)Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin öğrencilerin okuma motivasyonlarına ve okumaya yönelik tutumlarına etkisinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu ... -
İlkokul öğrencilerinin sorumluluk düzeylerinin okula bağlanma ve okul doyumu bakımından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-07)Bu araştırma ilkokul öğrencilerinin sorumluluk bilincinin okul doyumu, okula bağlanma ve bazı değişkenler (öğrencilerin cinsiyetleri, öğretmenlerin cinsiyetleri, öğretmenlerin medeni durumları, öğrencilerin okul türleri, ...