İlkokul öğrencilerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik servisine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören 7-10 yaş grubu öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, okullarında yer alan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir.Araştırmaya Kocaeli İli Çayırova ilçesinden, sınıf düzeyleri ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf olan 100 öğrenci katılmıştır. Araştırma nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerden gerekli verileri toplayabilmek açısından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve öğrenciler ile bire bir görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Görüşmeler sonucunda veriler tablolar haline getirilmiş ve ortak kategoriler belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarında; öğrencilerin %62'si rehber öğretmenin görevinin seminer vermek, %38'i problemlerin dinlenmesi, çözülmesi olarak ifade etmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun rehberlik servisinden herkesin yararlanabileceğini ifade ederken, sadece problemli öğrencilerin bu servisten yararlanabileceğini söyleyen öğrenciler de mevcuttur. Yapılan başvurular incelendiğinde ise çoğunlukla velilerin başvuru yaptığı, ardından sırasıyla öğretmenlerin ve öğrencilerin izlediği görülmüştür. Başvuru nedenleri; velilerin en çok ailevi problemler iken, öğretmenlerin akademik başarısızlık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin beklentileri göz önüne alındığında ise çoğunlukla herkesin servisten yararlanması ve daha çok seminer verilmesi olduğu görülmüştür. The purpose of this research is to evaluate the school guidance and counseling services with different variables in accordance with primary school children who are between 7-10 ages. One hundred students who are 2nd, 3rd, and 4th class in Kocaeli,Çayırova participated to study. This study was conducted quantitative research designs. A semi-structured interview schedule developed in order to get the required data from the participants and the students were interwieved one to one. The data were analyzed with the descritive analysis method. After the interwievs, the data were tabulated and the common categories were determined. According to the results of the study, 62% of the students stated the school counselor's duty as running seminary, %38 of the students stated as listening and solving the problems. While most of the students state that everybody can benefit from the guidance and counselling service, there are also some students who say that only problematic students can benefit from it. When the applications are analyzed, mostly parents apllied, then the teachers and students are applied respectively. The reasons of the applications; it is seen that while the reason of the parents's application is mostly domestic problems, the reason of the teachers' application is academic failure. When the expectations of the students are taken into consideration, it is seen that all students' utilization of the guidance and counseling services running more seminary.
Collections