İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin öğrencilerin okuma motivasyonlarına ve okumaya yönelik tutumlarına etkisinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma modelleri temel alınarak yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu modelin çalışma grubunu Sakarya ili Hendek ilçesinde bir ilkokulda 4.sınıfta okuyan 26 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmanın bağımsız değişkeni öğrencilerin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerdir. Araştırmanın bağımlı değişkenleri ise okuma motivasyonu ve okumaya yönelik tutumdur. Araştırmada nicel verilerin analizinde nonparametrik testler kullanılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan ölçümlerin istatistiki analizleri sonucunda deney grubunda yer alan öğrencilerin okumaya yönelik tutum ölçeğinin toplam ön test ve son test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık varken kontrol grubunda yer alan öğrencilerin okumaya yönelik tutum ölçeğinin toplam ön test ve son test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerle okumalar yapan deney grubundaki öğrencilerin geleneksel metinlerle okumalar kontrol grubundaki öğrencilere göre son tutum testi toplam puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test okuma motivasyonu puanları karşılaştırıldığında ölçeğin alt faktörlerinden okuma zorluğu algısı, okuma yeterliliği, okumaya yönelik çaba ve toplam puanlarında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmakla birlikte okuma motivasyonu ölçeğinin okumanın sosyal yönü alt faktöründe istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık yoktur. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere uygulanan okuma motivasyonu ön test ve son test puanlarının istatistiksel olarak karşılaştırılması sonucunda okuma motivasyonu ölçeğinin alt faktörlerinde ve toplam puanlarda istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık yoktur. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin son test okuma motivasyonu puanları karşılaştırıldığında okuma motivasyonu ölçeğinin okuma zorluğu algısı, okuma yeterliliği, okumaya yönelik çaba alt faktörleri ile toplam puanlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmasına rağmen okumanın sosyal yönü alt faktöründe istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık yoktur. Öğrencilerin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin onların okuma motivasyonlarını ve okumaya yönelik tutumlarını geliştirdiği görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Okuma motivasyonu, okumaya yönelik tutum, geleneksel metin. This research is achieved the evoluation for the effects of student's in 4th grade's reading motivations and attitudes to reading within the passages of their favourite characters. Through the aim, quantitive research model based semi-experimental patterns are used. In this model, students of Sakarya Hendek a primary school attended. This research's independent argument is the passages formed with student favourite characters. The dependents arguments are reading motivations and attitudes to reading. In the research, non-parametric tests are used in the analysis of quantitive outputs. In consequence of statistical analysis in the research, the experimental group's pre-test and final test points showed statistical difference. Otherwise, in the control group, a significant difference isn't observed. There is a significant between the students reading passages with their favourite characters and those who read traditional passages. When the experimental group's pre-test and final test in raeding motivations are compared the scale's lower factors that reading difficulty perceptions, reading suffiency, efforts of reading and total points showed no difference in statistical way. Experimental and control group's final test points of reading motivations are compared, scale of difficulty in reading, suffiency of reading, efforts of reading lower factors and total points showed statistical difference. However the social aspects of reading no difference in manner of statistics. Finally, the passages with student's favourite characters develops their reading motivations.Key Words: Reading motivations, attitudes to reading, traditional passage.
Collections