Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizceyi eğitim dili olarak kullanan (English Medium Instruction – EMI) üniversitedeki öğrencilerin hangi dil öğrenim stratejilerini kullandıklarını, dil öğrenme stratejisi kullanımında cinsiyet farkını, hangi zorluklarla karşılaştıklarını ve bu zorluklarla nasıl baş edebildiklerini araştırmaktır. Çalışmada 255 Türk üniversite öğrencilerinin dil öğrenme stratejisi kullanımına ilişkin veriler demografik anket ve 7.0 sürümüyle Oxford (1990) tarafından geliştirilen Dil Öğrenme Strateji Envanteri'nin (DÖSE) Türkçe versiyonu (Cesur ve Seval, 2007) ile toplanmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız Örneklem T-Testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler açık uçlu anket ve ek yorum bölümü aracılığıyla toplandı. Veriler tematik analiz yoluyla analiz edildi. Sonuçlar, İngilizcenin eğitim dili olarak kullanıldığı üniversitedeki öğrencilerinin orta düzeyde dil öğrenme stratejisi kullandıklarını göstermiştir. Altı dil öğrenme stratejisi kategorisinde ise metabilişsel strateji en sık kullanılan strateji iken, duygusal strateji en az kullanılan stratejidir. Bu çalışma, cinsiyetin genel dil öğrenme stratejisi kullanımı üzerinde önemli bir etkisinin olmadığını bulmuştur. Ayrıca çalışma, öğrencilerin dersleri anlama, öğretim görevlilerinin İngilizce aksanı, iletişim problemi, sınav sorularını anlama ve bu sebeplerden dolayı endişeli hissetme gibi zorluklarla karşılaştıklarını göstermiştir. Bu çalışmada öğrencilerin bir kısmı zorluklarla başa çıkamazken (S = 56), bazıları (S = 69) sözlük kullanarak, arkadaşlarından ve öğretim üyelerinden yardım isteyerek, Türkçe materyalleri kullanarak, not alarak ve kelimeleri ezberleyerek bu zorluklarla baş etmeye çalıştıkları bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İngilizcenin Eğitim Dili Olarak Kullanımı, Cinsiyet, Dil Öğrenme Stratejisi The aim of this study is to investigate which language learning strategies English medium instruction (EMI) students' use, gender difference, if any, on language learning strategy use, challenges they face and their way of dealing with their challenges in EMI educational context. The data were gathered from 255 Turkish EMI students through demographic questionnaire and Turkish version of Strategy Inventory of Language Learning (SILL) (Cesur & Seval, 2007) adapted from SILL,version 7.0,developed by Oxford (1990).The data were analyzed through descriptive statistics and Independent Sample T-test. The qualitative data were also gathered through an open-ended questionnaire and additional comment section. The data were analyzed through thematic coding. The results indicated that Turkish EMI students used a medium range of language learning strategy. Among the six categories of language learning strategy, while the metacognitive strategy was the most frequently used strategy, the affective strategy was the least frequently used strategy. The study also showed that gender does not have any significant effect on overall language learning strategy use. In addition, qualitative data indicated that EMI students in the study were concerned with understanding lessons, lecturer's English accent, making communication, understanding exam questions and therefore feeling anxious. According to the qualitative findings, while some of the students (N=56) argued that they do not know how to deal with challenges, (N=69) others endeavored through using a dictionary, asking help from friends and lecturers, using Turkish materials, taking notes and memorizing vocabulary. All these findings will be discussed and suggestions will be made for the relevant EMI education context.Keywords: English Medium Instruction, Language Learning Strategy, Gender
Collections