İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonları ile hikaye yazma becerilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yazma motivasyonunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerilerine olan etkisinin incelenmesidir.Araştırma, genel tarama modeli türlerinden kesitsel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmada olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi seçilmiştir. Bu örnekleme yönteminde kolay ulaşılabilir olan ve sosyo ekonomik düzeyler dikkate alınacak şekilde 5 ilkokulun 4. sınıfta öğrenim gören 216 öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin yazma motivasyonlarını belirlemek üzere Öztürk (2013) tarafından geliştirilen yazma motivasyon ölçeği kullanılmış ve öğrencilerden serbest konuda hikaye yazmaları istenerek bu hikayeler hikaye yazma rubriği ile değerlendirilmiştir. Ölçekler öğrencilere bir ders saatinde uygulanmış ve ortalama olarak 40 dakika süre verilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin hikaye yazma beceri puanları cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde kız öğrencilerin ortalama puanının erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Bununla birlikte farklı sosyo ekonomik düzeydeki öğrencilerin cinsiyetlerine göre yazma becerileri incelendiğinde her bir sosyo ekonomik düzeyde bulunan kız öğrencilerin yazma becerisi puanları erkek öğrencilere göre yüksek olarak bulunmuştur.Bu, 4. sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerilerinde sosyo ekonomik düzeyin anlamlı bir etkisinin olduğu sonucunu gösterebilir. Araştırmada 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonlarında cinsiyet ve sosyo ekonomik düzeyin anlamlı bir etkisinin olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya göre kız öğrencilerin yazma motivasyonlarının erkek öğrencilere göre yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yazma motivasyonu ile hikaye yazma becerisi arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yazma, Yazma Motivasyonu, Hikaye Yazma Becerisi. The purpose of this research is examining the effect of writing motivation on story writing skills of primary education 4th class students. The research was carried on according to cross sectional surveillance model, one of general surveillance model types. The suitable sampling method was selected among non-probability sampling methods in the research. The sample of the research was composed of 216 4th class students of 5 primary schools selected according to this sampling method considering their socioeconomic levels and being easily accessible. The writing motivation scale developed by Öztürk (2013) was used in the research in order to determine writing motivation of the students and the students were asked to write a story with a genuine topic and those stories were assessed using a story writing rubric. The scales were applied to the students in a course hour and the students were given averagely 40 minutes. When story writing skill scores of the students participating in the research were examined according to gender variable, average scores of female students were found to be higher than male students at meaningful level. Nevertheless when writing skills of students at different socioeconomic levels were examined, writing skill scores of female students at each socioeconomic level were found to be higher than male students at meaningful level. This may indicate that socioeconomic level has a meaningful effect on story writing skills of 4th class students. In the research it was suggested that gender and socioeconomic level have meaningful effect on writing motivation of 4th class students. According to the research, it was detected that writing motivation of female students was higher than male students. According to the research results it was determined that there is a meaningful relation between writing motivation and story writing skill.Keywords: Writing, Writing Motivation, Story Writing Skill.
Collections