İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler derslerinde kanıt temelli öğrenmeye ilişkin bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin kanıt temelli öğrenme ile işlenmesine ilişkin olarak öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Sakarya ilinin Akyazı ilçesinde öğrenim gören 9'u (%53) kız, 8'i (%47) erkek olmak üzere toplam 17 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde uygun örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacıların hazırladığı dokümanlardan elde edilmiştir. Eylem araştırmasında yararlanılacak etkinlikler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ve iki alan uzmanın görüşüne sunulmuştur. Uzmanlardan gelen görüş ve öneriler doğrultusunda etkinliklere son şekli verilmiş ve dört haftalık uygulamaya geçilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi ve doküman incelemesi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin, kanıt temelli öğrenme ile işlenen derslerde büyük çoğunluğunun bilgiye ulaşabildikleri, kanıt temelli öğrenme ile işlenen derslerde bilgiye ulaşabilmelerinde öğrencilere sunulan kanıtın niteliğinin etkili olduğu, kanıt temelli öğrenme ile bilgiyi transfer etmekte genel olarak başarılı oldukları bulunmuştur. Ayrıca, yazılı kanıtlara göre görsel kanıtlardan bilgiyi daha kolay transfer edebildikleri, kanıt temelli öğrenme ile kısa cevaplı sentezlemeler gerçekleştirebildikleri, fakat kanıt temelli öğrenme ile genel kanıtlar üzerinden gerçekleştirilen öğrenmelerde karşılaştırma yapmada istenilen düzeyde başarılı olamadıkları, kanıt temelli öğrenme ile işlenen derslere yönelik öğrencilerin olumlu düşünce geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. This research was conducted in order to determine the opinions of the students regarding the processing of the 4th grade social studies course in elementary school with evidence based learning. The research group of the study group consists of 17 primary school students in total, 17 of which are girls (53%) and 8 (47%) boys in Akyazı district of Sakarya in the academic year of 2015-2016. Appropriate sampling method was used in determining the study group. The qualitative research approach has been adopted and the data of the research has been obtained through a document review. The activities to be used in the action research were developed by researchers and presented to two field experts. In line with the opinions and suggestions coming from the experts, the activities were given the final form and the application for four weeks was passed. The content of the research was analyzed by content analysis and document review. As a result of the research, it has been found that students are generally successful in transferring evidence with evidence-based learning, where the vast majority of courses in evidence-based learning can access information, the quality of evidence presented to learners in accessing information in evidence-based learning is effective. They also found that students who were able to transfer information from visual evidence more easily through written evidence, perform short-answer syntheses with evidence-based learning but did not achieve the desired level of comparison with evidence-based learning and those based on general evidence, and students for evidence- based learning developed positive thoughts has been achieved.
Collections