İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin aile birliğine önem vermeleri ile hoşgörü eğilimleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin aile birliğine önem vermeleri ile hoşgörü eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla (kim? tarafından geliştirilen) üç alt boyuttan (`değer`, `kabul` ve `empati`) oluşan 18 maddelik Hoşgörü Eğilim Ölçeği ve (kim? tarafından geliştirilen) dört alt boyuttan (`sevgi`, `saygı`, `iletişim` ve `sadakat`) oluşan 22 maddelik Aile Birliğini Önemseme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Adapazarı ilçesinde öğrenim gören 536'sı (%49) kadın, 565'i erkek (%51) olmak üzere toplam 1101 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modellerinden karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Kolmogorov-Smirnov testi sonucuna göre cinsiyet, annenin gelir getiren bir işte çalışma durumu, anne babanın birlikte yaşama durumu, aile tipi ve okul türü değişkenleri ile ilgili verilerin analizinde istatistiksel teknik olarak parametrik testlerden t testi; öğrencilerin algılarına göre gelir düzeyi değişkeni için parametresiz testlerden Kruskal Wallis H testi yapılmıştır. Kruskal-Wallis H testi sonucunda anlamlı çıkan farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Aritmetik ortalamaların belirlenmesinde 1.00-1.79 hiç uygun değil, 1.80-2.59 uygun değil, 2.60-3.39 biraz uygun, 3.40-4.19 uygun, 4.20-5.00 tamamen uygun puan aralığı olarak belirlenmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin aile birliğini önemseme ile hoşgörü eğilim düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişkilerin olduğu; öğrencilerin aile birliğine önem verme düzeylerinin cinsiyet, annelerinin gelir getiren bir işte çalışıp çalışmaması, aile tipleri ve okul türlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; anne ve babaları beraber yaşamaları durumuna göre anne babaları beraber yaşayan öğrenciler lehine, öğrencilerin algıladıkları aile gelir düzeyine göre üst ekonomik gelir düzeyi lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin hoşgörü eğilim düzeylerinin annelerinin gelir getiren bir işte çalışması durumuna ve aile tiplerine göre ölçek toplamında anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin hoşgörü eğilim düzeyleri; cinsiyetlerine göre kız öğrenciler lehine, anne babalarının beraber yaşamaları durumuna göre anne babaları beraber yaşayan öğrenciler lehine, öğrencilerin algıladıkları gelir düzeyine göre alt ekonomik gelir düzeyi aleyhine ve devam ettikleri okul türüne göre özel okulda öğrenim gören öğrenciler lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değer, Aile, Aile Birliği, Aile Birliğini Önemseme, Hoşgörü, Hoşgörü eğilimi. This research was conducted to determine the relationship between the importance of family cohesion and the tendency towards tolerance in the 4th grade primary school students. For this purpose, a 18-item Tolerance Tendency Scale consisting of three sub-dimensions and a 22-item Family Unity Scale were used. The subscales of the Tolerance Tendency Scale are `value`, `acceptance` and `empathy`. The sub-dimensions of the Family Unity Do Scene are `love`, `respect`, `communication` and `loyalty`. 531 (49%) female and 565 male (51%) students in the study group in the province of Adapazarı in the province of Sakarya in the academic year 2014-2015 constitute a total of 1101 elementary school 4th grade students. In the research, the comparison type relational scan model was used in the survey models.Parametric T test has been used as a statistical technique in the analysis of data that related to the Kolmogorov-Smirnov test result regarding gender, mother's employment status, parental cohabitation, family type and school type variables; Kruskal Wallis H test was performed for the income level change according to the perceptions of the students. The Mann-Whitney U test was used to determine which groups were significant differences in the Kruskal-Wallis H test result. Arithmetic mean of 1.00-1.79 is not appropriate, 1.80-2.59 is not appropriate, 2.60-3.39 is somewhat appropriate, 3.40-4.19 is appropriate, and 4.20-5.00 is entirely appropriate.As a result of the researh, it was found that there is a meaningful and positive relation for students between importance of family cohesion and the levels of tolerance tendency; that the level of giving importance to family cohesion of students does not change significantly according to gender, whether or not their mothers work in jobs which provide income, types of families or schools; but changes significantly according to the situation in which the parents live together in favor of the students whose parents live together, according to the level of income perceived by students in favor of high income levels. It was found that the level of tolerance tendency of the students did not significantly differ between the mothers working level of income and family scale. The level of tolerance tendency of students; It has been found that for the students who are girls according to their genders, the parents differ significantly in favor of the students who live together in the private school according to the state of the cohabitation, according to the level of income they have perceived. Keywords: Value, Family, Family Union, Caring About Family Unity, Tolerance, Tolerance Tendencies.
Collections