EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 599
-
Kabul ve kararlılık terapisi yönelimli psiko-eğitim programının ergenlerin sosyal görünüş kaygısı ve kabul ve eyleme geçme düzeylerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-13)Bu araştırmanın amacı, `Kabul ve Kararlılık Terapisi Yönelimli Psiko-Eğitim Programının` ergenlerin sosyal görünüş kaygısı ve kabul ve eyleme geçme düzeyleri üzerindeki etkililiğini incelemektir.Araştırma, 2015-2016 ... -
1582 numaralı Ali Denî`nin Risâla Fi`l-Tıbb adlı eserinin çevirisi ve eserin sosyal bilgiler derslerinde kullanımına ilişkin öneriler
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-24)İnsanı geniş bir biçimde her yönden ele alan sosyal bilgiler dersi, bu işlevi gerçekleştirirken özel çalışma alanlarıyla birlikte hareket eder. Bu çalışma alanları sosyal bilgiler dersini oluşturan disiplinlerdir. Bu ... -
Yazma becerilerinin geliştirilmesinde öz düzenlemeye dayalı strateji geliştirme modeli: Bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Bu araştırmada ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin ikna edici metinlere ve hikâye edici metinlere yönelik yazma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Öz Düzenlemeye Dayalı Strateji Geliştirme Modeli uygulanmış, bu modelin ... -
Geometrik-mekanik oyunlar temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin uzamsal becerilerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-28)Bu araştırma Seçmeli Zekâ Oyunları dersinde yer alan geometrik-mekanik oyunlar temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin uzamsal becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu ise 2015-2016 ... -
Kariyer uyumluluğu geliştirme psiko-eğitim programının kariyer kararsızlığı ile başa çıkma üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-22)Çalışmada kariyer yapılandırma kuramı temelli Kariyer Uyumluluğu Geliştirme Psiko-eğitim Programı'nın, lise öğrencilerinin kariyer kararsızlığı ile başa çıkmaları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda ... -
Yönetim tarzlarının beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki informal iletişim kanallarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Türkiye'deki üniversitelerde spor eğitimi veren fakülte ve yüksekokullarında görev yapan yöneticilerin yönetim tarzlarının görev yaptığı eğitim kurumlarında ortaya çıkan informal iletişim kanallarına ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeylerinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi ... -
İlkokul öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarının etkililiğine yönelik görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarının etkililiğine yönelik görüşlerini almaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Çankırı, Çorum ve İzmir illerinde çalışan ilkokul ... -
Edebiyatımızda çocuklar için yazılmış biyografi kitapları üzerine bir inceleme (2005-2015)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-09)Türkçe dersi ve diğer derslerin öğretim programlarında belirlenen birçok kazanımın elde edilmesinde edebî metinler önemli bir araç olarak kullanılmaktadır. Çocuk edebiyatı ürünleri içerisinde öyküleyici metinler kadar ... -
Sakarya Üniversitesinde kalite süreçlerinin idari personel tarafından benimsenme düzeyi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan idari personelin kalite süreçlerini benimseme düzeyleri araştırılmıştır. Kalite sürekli iyileştirme ile devamlı olan bir süreçtir. Hizmet üreten yerlerden yükseköğretim ... -
Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ile okula karşı tutum (Kartepe ilçesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin okula karşı tutum düzeyleri, akran zorbalığı düzeylerini ve akran mağdurluğu düzeylerini belirlemek ve bu düzeyler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın, ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük ve psikolojik kırılganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-29)Bu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin psikolojik kırılganlık düzeyleriyle öğrenilmiş güçlülük düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Psikolojik kırılganlık insanların yaşamlarını son derece etkileyen ve yaşanmışlıklar ... -
Ortaokuldaki sığınmacı öğrencilerin konuşma kaygılarının değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-14)İkinci dil öğrenme kaygısı, dili öğrenme sürecinde özellikle genç öğrenciler için derin etkiler bırakabilir. Öğrencileri sınıfta hedef dilde iletişim kurmaya teşvik etmek için öğretmenlerin en fazla, düşük seviyede kaygıya ... -
Özel yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimi: Karma yöntem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-21)Bu çalışmada özel yetenekli öğrencilerde üst düzey düşünme becerileri ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki olası ilişkiler ve bu iki yapı açısından cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılıklar bulunup ... -
Uzaktan eğitimde öğrenme stillerine dayalı akademik destek hizmetlerinin pedagojik formasyon öğrencilerinin başarısına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-01)Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitimde öğrenme stilleri dikkate alınarak geliştirilmiş ders ve akademik destek hizmetlerinin pedagojik formasyon öğrencilerinin başarısına etkisi olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada ... -
Ortaokul öğrencilerinin demokratik vatandaş kavramına bakış açılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-04)Bu çalışma ile ortaokul öğrencilerinin demokratik vatandaş kavramına bakış açılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel amaç doğrultusunda araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan betimsel ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Bu araştırmada ögretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki ve bu iki yapı açısından cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, çalıştığı kurum, okulun yeri, eğitim ... -
2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve öğretim elemanı sayısı açısından değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-18)Üniversite; yüksek seviyede eğitim-öğretim veren, bilimsel araştırma ve yayın yapan bir kurumdur (R.G.: 18.02.1982 R.G.S.: 17609). Bu çalışma 2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve ... -
Türkiye ve İran`daki vatandaşlık eğitiminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Eğitim sistemlerinin temel amaçlarından biri öğrencilerin toplumsal hayata hazırlanıp, kalıcı öğrenmeleri ile topluma ait hissetmelerinin sağlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda vatandaşlık eğitimi kültürel ve ahlâki değerleri ... -
Dışavurumcu etkinliklere dayalı yarı yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programının ergenlerin kendini gizleme düzeylerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-07)Bu araştırmanın amacı dışavurumcu etkinliklere dayalı yarı yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programının ergenlerin kendini gizleme düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, ...