Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 599
-
11-18 yaş arası uyumsuz erkek çocuklarda fiziksel aktivitelerin kişisel özellikleri üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan bu araştırmada çocuk destek merkezlerinde hizmet alan 11-18 yaş arası erkek çocuklarında spor etkinliklerine katılımın sosyal yeterlik gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul ... -
11. ve 12. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin liderlik özelliklerine etkisinin spor yapma durumu açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-25)Bu araştırma, devlet okullarının 11. ve 12. sınıfında öğrenim gören öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini ve liderlik yönelimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin ... -
12-14 yaş grubu basketbol okulu öğrencilerinde çabuk kuvvet antrenmanının sürat üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 12-14 yaş grubu basketbol kulu öğrencilerinin 8 haftalık süre ile yapılan çabuk kuvvet çalışmalarına katılımları ile meydana gelen bazı fizyolojik ve performans parametrelerindeki değişimleri belirlemek amacı ... -
14-17 yaş grubu tenisçilere, genel hazırlık döneminde yaptırılan 8 haftalık dayanıklılık antrenmanlarının MaxVO2 değerleri üzerine etkisi.
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalı?manın ara?tırma problemi, dayanıklılık antrenmanı yaptırılan tenisçilerin, MaxVO2değerlerinde artı? olup olmadığını belirlemek olarak ifade edilebilir.Bu bağlamda bu çalı?manın amaçlarını ?u ?ekilde ifade etmek ... -
15 Temmuz kalkışma hareketi bağlamında ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin demokrasi algıları: Sakarya örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin demokrasi tarihinde darbeler önemli bir yer tutmaktadır. Son yirmi-otuz yıla bakıldığında artık Türkiye tarihinde darbelerin geçmiş dönemlerin anti-demokratik zemininde kaldığı ve Türk ... -
1582 numaralı Ali Denî`nin Risâla Fi`l-Tıbb adlı eserinin çevirisi ve eserin sosyal bilgiler derslerinde kullanımına ilişkin öneriler
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-24)İnsanı geniş bir biçimde her yönden ele alan sosyal bilgiler dersi, bu işlevi gerçekleştirirken özel çalışma alanlarıyla birlikte hareket eder. Bu çalışma alanları sosyal bilgiler dersini oluşturan disiplinlerdir. Bu ... -
1909-1918 yılları arası eski harfli çocuk dergilerinde savaş teması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-28)Batı'da çocuk ve çocukluk kavramının keşfedilmesiyle çocuğa göre edebiyat ürünleri de yaygınlaşır. Bizde çocuğun keşfi ise 19. yüzyılda Tanzimat dönemi ile toplumsal alanda yaşanan hızlı değişimle olur. Türk edebiyatında ... -
2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve öğretim elemanı sayısı açısından değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-18)Üniversite; yüksek seviyede eğitim-öğretim veren, bilimsel araştırma ve yayın yapan bir kurumdur (R.G.: 18.02.1982 R.G.S.: 17609). Bu çalışma 2005-2015 yılları arasında kurulan devlet üniversitelerinin öğretim üyesi ve ... -
2018 tarihli sosyal bilgiler öğretim programı ve 4-7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında ekonomi okuryazarlığı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bireylerin, sürekli değişen şartlara uyum sağlamaları açısından ekonomi eğitiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Disiplinler arası bir ders olan, ekonomi bilimini bünyesinde barındıran Sosyal Bilgiler öğretim programı ... -
2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin, 2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma modeli olarak temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada ... -
3 boyutlu sanal öğrenme ortamında probleme dayalı öğrenmenin, kavramsal anlama ve problem çözmeye dayalı öğrenme performansı üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-08)Bu araştırmanın ilk amacı, 7. sınıf seviyesi fen bilimleri dersinde yer alan `maddenin yapısı ve özellikleri` ünitesi için probleme dayalı öğrenme yaklaşımı temel alınarak 3 boyutlu (3B) sanal bir öğrenme ortamının ... -
5. sınıf düzeyinde hazırlanan değer eğitimi etkinliklerinin uygulanabilirliği ve başarısı üzerine bir durum çalışması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan sorumluluk, vatanseverlik, bayrak sevgisi, bayrağa ve İstiklal Marşı'na saygı ve bağımsızlık değerlerine ilişkin ... -
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilendirmelerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: Çevremi eğitiyorum
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin, ebeveynlerini ve yaĢadıkları çevre halkını Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre iliĢkilendirmeleri hakkında bilgilendirmelerini konu edinen bir eylem araĢtırmasıdır. Bu kapsamda öğrencilerden ... -
60-72 aylık çocuklara yönelik hazırlanmış sosyo-kültürel etkinliklerin uygulanması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu araştırma; öğrenmenin en aktif olduğu okul öncesi dönemde sosyo-kültürel eğitimin nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceğini, çocukların sosyo-kültürel konuları öğrenirken hangi becerileri sergileyebileceğini ortaya ... -
7. sınıf öğrencilerinin dinleme, izleme ve okuma becerilerine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma: Dede Korkut Hikâyeleri`nden seçme iki örnek
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçe dersinin en önemli amacı öğrencilerin dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma olan dört temel dil becerisini geliştirmektir. Temel dil becerilerinin geliştirilmesi sadece Türkçe dersi için değil günlük hayatta da ... -
7. sınıf öğrencilerinin Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlere ilişkin değerlendirmeleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Geçmişte bilimsel gelişmelerin temelini oluşturacak nitelikte çalışmalar yürütmüş Türk-İslam Medeniyetinde yetişen bilginlerin bilime değerli ve önemli katkıları olmuştur. Eğitim sistemimizin merkezinde olan öğrencilerin, ... -
7.sınıf öğrencilerinin SBS`deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?SBS'deki fen başarıları? ile ?bilimsel yaratıcık? düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca cinsiyete ve okul türü değişkenlerine göre ?bilimsel yaratıcılık ... -
8. sınıf fen bilimleri dersinde tematik stem eğitimi: Deprem örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmada, ''Deprem ve Hava Olayları'' ünitesinde yer alan deprem konusu ile ilgili STEM yaklaşımı esas alınarak hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin akademik başarılarına, fen öğrenimine yönelik ... -
8. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırma, 8. sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyi ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modellerinden karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli ... -
8. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik; problem çözme, soyut düşünme, inanç, öğrenilmiş çaresizlik puanlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Matematiğe yönelik; problem çözme becerileri, inançları, öğrenilmiş çaresizlikleri ve soyut düşünme puanlarını bazı değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ...