EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 599
-
11-18 yaş arası uyumsuz erkek çocuklarda fiziksel aktivitelerin kişisel özellikleri üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılan bu araştırmada çocuk destek merkezlerinde hizmet alan 11-18 yaş arası erkek çocuklarında spor etkinliklerine katılımın sosyal yeterlik gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul ... -
Sakarya TÖMER`de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin iyelik ve hâl eklerini öğrenmelerinde dolaylı ve doğrudan geribildirimin etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma yurt dışından Türkiye'ye gelmiş olan A1 düzeyindeki yabancı öğrencilere yazılı olarak verilen doğrudan ve dolaylı geribildirimin hal ve iyelik eklerini öğrenmelerindeki etkisini sunmayı amaçlamaktadır.Ön ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik özyeterlikleri (Sakarya Üniversitesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz yeterliklerini incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal medyayı kullanım amaçları ve sosyal medya kullanımlarına ilişkin tutumları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sosyal medyayı kullanım amaçlarını belirlemek ve sosyal medyaya ilişkin tutumlarının cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve okul türü değişkenleri göz önünde bulundurularak anlamlı farklılıklar ... -
Ümitler ve gençler kategorisinde yarışan judocuların sıvı kaybının bazı biyokimya değerleri üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-17)Bu araştırmada; Ümitler ve Gençler (14-19 yaş) Türkiye Judo Şampiyonaları'nda yarışmış olan judocuların sıvı kaybına uğradıkları dönem ile sıvı kaybına maruz kalmadıkları müsabaka öncesi dönem karşılaştırıldığında ... -
Beden eğitimi ve oyun uygulamalarının hafif düzey zihinsel engelli çocukların fiziksel uygunluk, eğitsel performans ve okul sosyal davranışları üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-13)Bu çalışma; beden eğitimi ve oyun uygulamalarının hafif düzey zihinsel engelli çocukların fiziksel uygunluk, eğitsel performans ve okul sosyal davranışları üzerine etkilerini incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri ve tutumları ile hazırlık sınıfı başarı puanları arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Düzce Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini, tutumlarını ve hazırlık sınıfındaki başarı durumlarını tespit etmek; bu değişkenlerde (i) cinsiyet, (ii) ... -
School administrators` attitudes towards the inclusion of children with disabilities at schools(a case study of elementary and middle schools in Sakarya province, Turkey)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bütün çocuklar eğitim alma hakkına sahiptir. Kaynaştırma eğitimi bütün çocukların eğitime katılımını sağlamaktadır. Çocuklardaki çeşitliliğe kabul, saygı ve farklılıkları ile cevap verebilmek için bu okullarda kültürlerin, ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ve örgütsel vatandaşlık davranışları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Yapılan bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 254 okul öncesi öğretmeni dâhil edilmiştir. ... -
Türk spor yönetimdeki 1986 sonrası değişim ve gelişimi ve bu sürece dair yönetici görüşleri ile karşılaşılan problem ve beklentilerin belirlenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-05)Türk spor yönetimini ve bu alandaki gelişmeleri dünya konjonktüründen ayrı düşünmek mümkün değildir. Bazen gecikmeli ya da kısmen eksik olsa da her halükarda dünyadaki gelişim ve değişimlerden etkilenmek ve bu doğrultuda ... -
Turkish EFL teachers` perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın öncelikli amacı Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG)yerleştirme sınavının İngilizce bölümünün Türk 8. Sınıf İngilizce öğretmenlerinin ders planları ve uygulamalarına (içerik, yöntem, materyal, ders ... -
Lise öğrencilerinin İngilizce dersi ile ilgili özyeterlik inançlarının ölçülmesi (Sakarya ili Kaynarca ilçesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı; ilkokul 2. sınıftan lise son sınıfa kadar İngilizce dersi gören öğrencilerin 4 kazanımda kendilerini ifade etmede ne kadar yetkin gördüklerini belirlemektir. Araştırmada, genel tarama modelinde ... -
Sporun toplumda yaygınlaşmasında üniversitelerin katkısı ve öğrencilerin fiziksel aktivite durumlarının incelenmesi (Sakarya Üniversitesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-04)Bu çalışmanın amaçları, sporun toplumda yaygınlaşmasında Sakarya Üniversitesinin öğrencilerine sunduğu hizmetleri araştırmak ve üniversitenin lisans bölümünde okuyan öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım düzeylerini, ... -
İlkokul öğrencilerinin sözlü tarihe yönelik tutumlarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Bu araştırma, ilkokul öğrencilerine yönelik geçerli ve güvenilir bir sözlü tarih tutum ölçeği geliştirilmesi ve ilkokul öğrencilerinin sözlü tarihe yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla iki alt ... -
Futbolcular ile hentbolcuların hazırlık dönemi antrenmanlarının vo2max anaerobik eşik ve izokapnik buffering fazı parametrelerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-13)Bu çalışmada, futbol ve hentbol oyuncularının hazırlık dönemi antrenmanlarının maksimal oksijen alımı, anaerobik eşik ve izokapnik buffering fazı değerlerine etkisinin incelenmesi ve birbirleriyle karşılaştırılarak branşlar ... -
İngilizce öğretiminde artırılmış gerçeklik destekli ders kitabının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu çalışma kapsamında, Artırılmış Gerçeklik (AG) ile desteklenerek zenginleştirilmiş bir öğrenme materyali olan `U-LEARN IT` isimli ders kitabı hazırlanarak öğrencilerin yabancı dil öğrenme süreçlerindeki başarı ve tutumlarına ... -
Üniversite öğrencilerinde egzersiz ve biofeedback uygulamalarının depresyon, kaygı ve stres üzerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-14)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde egzersiz ve biofeedback uygulamalarının depresyon, kaygı ve stres üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmada betimsel araştırma modellerinden tarama modeli ile deneysel ... -
Argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, argümantasyon tabanlı öğretim yönteminin, 6. sınıf öğrencilerinin `Elektriğin İletimi` ünitesine ait akademik başarılarına ve fen dersine yönelik motivasyon, ilgi ve tutumlarına olan etkisini incelemektir. ... -
Mesleki ve teknik anadolu lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin işletmelerdeki beceri eğitimlerinin etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve sektör temsilcilerinin görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, mesleki ve teknik Anadolu lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü 12. sınıf öğrencilerinin, işletmelerdeki beceri eğitimi dersinin etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve işletme temsilcisi görüşlerini ... -
Sosyal sorumluluk projelerinde yer almanın üniversite öğrencileri üzerindeki etkilerine ilişkin öğrenci görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda, sosyal sorumluluk projelerine katılmanın öğrencilerin duygu, düşünce ve davranışları üzerindeki etkilerini belirlemektir.Araştırma, Türkiye'de ...