Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme ve iletişim memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya 391 kız ve 117 erkek olmak üzere 508 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada yaşam boyu öğrenme ve öğrenci iletişim memnuniyet düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Verilerin analizi aşamasında öncelikle bağımlı değişkenlerin normal dağılıp dağılmadığına Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk normallik testleri ile bakılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre parametrik yöntemlerden Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA), Spearman sıra farkları korelasyon katsayısı analiz yöntemi ve Mann-Whitney U SPSS 17,0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme düzeylerini ölçmek amacıyla Wielkiewicz ve Meuwissen (2014) tarafından geliştirilen, Demirtaş ve Boztepe (2017) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 13 maddelik yaşam boyu öğrenme ölçeği (WielkLLS) kullanılmıştır. Katılımcıların iletişim memnuniyet düzeylerini ölçmek için Goodboy, Martin ve Bolkan (2009) tarafından geliştirilen ve Boztepe (2016) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 24 maddelik öğrenci iletişim memnuniyet ölçeği (SCSS) kullanılmıştır.Kullanılan her iki ölçek de tek boyutludur. Yapılan analiz çalışmasında yaşam boyu öğrenme ile iletişim memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat bu ilişki pozitif yönde zayıf bir ilişkidir. Araştırmada öğrencilerin yaşam boyu öğrenme puanları ve iletişim memnuniyet puanları açısından farklı değişkenler açısından farklılıklarına bakılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre yaşam boyu öğrenme ve ileşim memnuniyet düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Kızların ve erkeklerin her iki yapıdaki puanları birbirlerine yakındır ve anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çalışmanın bir diğer değişkeni olan sınıf düzeyine göre sınflar arasında anlamlı farklılılar vardır. Özellikle son sınıf öğrencilerinin puanları her iki kavramda da farklılık göstermektedir. Bulgular alan yazın kapsamında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim Memnuniyeti, Yaşam Boyu Öğrenme, Öğretmen Adayları The current research aims to investigate the relationship between lifelong learning and student communication satisfaction levels of pre-service teachers according to the gender and class level variables. The study group consists of pre-service teachers who are studying at Sakarya University Education Faculty. 391 females and 117 males, totally 508 pre-service teachers participated the study.Lifelong learning and student communication satisfaction levels were analyzed according to different variables. In the analysis period, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk test of normality were done to see wheather the variables are normal or not. According to the results, parametric analysis such as One-way ANOVA, Spearman correlation level of significance and Mann-Whitney U analysis were done using SPSS 17.0 package program.Lifelong Learning Scale (WielkLLS), which was developed by Wielkiewicz and Meuwissen (2014) and adapted to Turkish culture by Demirtaş and Boztepe (2016), was used as an instrument to test the lifelong learning levels of the attendant students. The attendant students' communication satisfaction levels were tested using student communication satisfaction scale which was developed by Goodboy, Martin and Bolkan (2009) and adapted to Turkish culture by Boztepe (2016). Both of the instruments are uni-dimensional. There is a significant relationship between lifelong learning and communication satisfaction. There is a positive and poor relationship between them. As a consequence of the research, lifelong learning and communication satisfaction scores were examined according to different variables. According to the results, for the gender variable there was not found significant difference. The scores of males and females are similiar to each other and there are significant differences according to the class level variable. The results are discussed within the content of the literature. Keywords: Communication Satisfaction, Lifelong Learning, Pre-service Teachers
Collections