4. sınıf Türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ev ödevleri, öğretmenlerin yardımcı materyali olarak düşünülmektedir. Bunun yanında ev ödevleri; öğrencilere, öğrendiklerini tekrarlama veya ders öncesinde öğrenileceklere hazırlanma fırsatı tanımaktadır. Ödevler, çok çeşitli olup sınıf seviyesine, dersin içeriğine, ihtiyaca ve öğrencinin seviyesine göre farklılık göstermektedir. Bunun yanında ev ödevleri öğrencilerin sorumluluk geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Ödevlerin veriliş amacı, doğru kullanılışı ve değerlendirmesi de önem arz etmektedir. Bu araştırma, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) devlet ilkokullarında Türkçe dersinde hangi ev ödevlerin ne sıklıkla verildiğini öğrenmeye yönelik bir çalışmadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler anket ve anketi yorumlamak için yapılan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada veriler 2014–2015 eğitim-öğretim yılında, KKTC ilkokullarında 4.sınıf okutan 61 ve daha önce 4.sınıf okutmuş 51 olmak üzere toplam 112 öğretmene uygulanan anketle ve 9 öğretmen ile yapılan yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, okuduğunu anlama alanı ile ilgili ödevlerin daha çok verildiği, konuşma ve sunma alanında verilen ödevlerin çok az olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin az verilen ödevlerin öneminin farkında olmaları ise umut verici bir sonuç olarak ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin her çeşit ödevi verememelerinin nedenleri yapılan görüşmelerle ortaya konulmuş ve verimliliği artırıcı önerilerde bulunulmuştur. Özellikle programın yoğunluğunun tekrar gözden geçirilmesi ve yapılandırmacılık yaklaşımına göre öğretmenlerin nasıl ödevler vermeleri gerektiği konusunda eğitim almaları gerektiği vurgulanmıştır. Homework is considered as an auxiliary material for teachers. Homework is a set of tasks assigned to students by their teachers to be completed outside of the classroom. Homework also provides opportunities for students to reinforce what they learned at school and to be ready for learning new concepts. These tasks differ according to the class level, course content and needs and levels of the students. In addition, homework helps students develop responsibility. The purpose of giving homework, using homework appropriately and assessing homework are also important. This research was conducted to understand the frequency and types of homework given in Turkish course at primary schools in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Data were collected using a questionnaire in this quantitative research design. Interviews were conducted to interpret the results obtained from the questionnaire. Data were gathered by administering the questionnaire to a total of 112 teachers, 61 of whom were 4th grade teachers and 51 of whom were previously 4th grade teachers, working in TRTC primary schools during 2014-2015 academic year; and by conducting structured interviews with 9 of the teachers. As a result of this study, it was clear that reading and writing related homework was frequently given to students. However, speaking and presentation based homework was rarely completed by students. Teachers' awareness about the importance of homework could be considered as a promising result. This study also clarified why teachers failed to assign a variety of homework. Teachers' suggestions to increase the quality of homework were provided. Organizing in-service teacher training about homework and revisiting the primary Turkish course curriculum in terms of intensity were a few suggestions of the interviewees.
Collections