5E modeli destekli etkileşimli defterin öğrencilerin karışımlar konusundaki başarısına, motivasyon ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modeline göre Etkileşimli Defter
uygulamalarının lise öğrencilerinin `Karışımlar` konusunu anlamalarına, akademik
başarılarına, kimya dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin olup
olmadığını incelemek ve bu uygulamaya ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini
değerlendirmektir. Çalışma, kontrol gruplu ön test son test deneysel desen ile nitel
araştırma desenlerinden içerik analizi temel alınarak yapılmıştır. Yürütülen tez
çalışması; 2017–2018 eğitim öğretim yılında, Ankara ili Yenimahalle ve Etimesgut
ilçelerinde bulunan Anadolu Liselerine devam eden 516 lise 10 ve 12. sınıf
öğrencisi ve Etkileşimli Deftere ilişkin görüşleri alınan 114 öğretmen ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, deney ve kontrol grubu olarak belirlenen iki farklı
grup ile çalışılmıştır. Veri toplama araçları ise; `Karışımlar Başarı Testi (KBT)`,
`Kimya Motivasyon Ölçeği-II (KMÖ)` ve `Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik
Tutum Ölçeği (KTÖ)` öğrencilere ön test son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca
öğretmen ve öğrencilerin Etkileşimli Deftere ilişkin görüşlerini almak için,
öğretmenlere Etkileşimli Defter Öğretmen Görüş Anketi (EDÖGA1), öğrencilere ise
Etkileşimli Defter Öğrenci Görüş Anketi (EDÖGA2) uygulanmıştır. Çalışmada elde
edilen nicel verilerin analizi parametrik olmayan analizlerden olan Mann – Whitney
U Testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve parametrik testlerden olan t-Testi ile
yapılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Korelasyon
Analizi yapılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bilgilerden ise alt temalar
oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre deney ve kontrol
grubunda yer alan öğrencilerin KBT, KMÖ ve KTÖ verileri incelendiğinde; deney
grubu öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca
öğretmenlerin ve öğrencilerin Etkileşimli Defter kullanımına ilişkin birçok yönden
olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
The aim of this study is to examine the effect of the Interactive Notebook applications based on the 5E learning on the high school students in the understanding of `Mixtures`, their academic achievement, motivation for chemistry lessons and evaluating the opinions of teachers and students on this application. The study was based on a pre-test post-test experimental design with control group and content analysis based on qualitative research designs. It was conducted by receiving the opinions of 516 10th and 12th high school students attending Anatolian High School in the districts of Ankara province Yenimahalle and Etimesgut in the 2017-2018 academic year and the opinions of 114 teachers on the Interactive Notebook. Data collection tools are; `Mixture Achievement Test (KBT)`, `Chemistry Motivation Scale-II (KMÖ)` and `Attitude Scale towards High School Students' Chemistry Course` were applied as pre-test post-test. In order to get opinions of teachers and students about the Interactive Notebook, Interactive Notebook Teacher's Opinion Questionnaire (EDÖGA1) was applied to them and Interactive Notebook Student Opinion Questionnaire (EDÖGA2) was applied to the students. The analysis of the quantitative data obtained in the study was carried out by Mann - Whitney U Test
>, a non-para metric analysis test, Wilcoxon signed rank test and t - Test which is a parametric tests. Correlation Analysis was also performed to determine the relationship between variables. It has also been found that teachers and students have many positive views on the Interactive Notebooks.
Collections