ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 33945
-
Stratejik halkla ilişkiler uygulamalarının çevre odaklı toplumsal hareketler bağlamında Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve Bulanık TOPSIS yöntemleri kullanılarak incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren çevreci örgütlerin toplumsalhareketlerin her bir aşamasında (Gerilme, Harekete Geçme, Yüzleşme, Müzakere,Çözüm) örgütlerde görevli uzmanların uygulamayı tercih ettikleri en ... -
Yeni nesil üniversite kurgusunda teknoloji transfer ofislerinin rolünün incelenmesi: Ata Teknoloji Transfer Ofisi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı; yeni nesil üniversite yapılanmalarında teknoloji transferofislerinin konumunun incelenmesidir. Bu kapsamda Atatürk Üniversitesi'nin Yeni NesilÜniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesinde ATA Teknoloji ... -
Büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında sosyal medya kullanımı: Erzurum-Malatya-Van örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Web 2.0 teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde etkileşimli bir iletişim ortamı sağlayan sosyal medya, toplumsal ve kurumsal hayatın birçok alanında olduğu gibi vatandaşa en yakın yönetim birimleri olan belediyelerin halkla ... -
İletişim iklimi ile psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi akademik personeli üzerine bir araştırma
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı zorlu rekabet ortamında örgütler için vazgeçilmez bir unsurolan iletişimin ve örgüt çalışanlarının iletişimin kalitesine ve niteliğine yönelikalgılarından oluşan iletişim ikliminin, bireylerin öznel iyi ... -
Web sitesi kalitesinin bilgi kalitesi, müşteri değeri ve müşteri sadakati üzerindeki etkisinin giyim perakendeciliği özelinde incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İnternetin ticari faaliyetlerde kullanılması ile birlikte e-ticaret yaygınlaşmış klasik perakendecilik anlayışını e-perakendeciliğe dönüştürmüştür. Bu süreçte tüketicilerin alışveriş davranışları bu değişime uyum sağlayarak ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerinin müşteri memnuniyetine etkisi: Perakendecilik sektöründe faaliyette bulunan süpermarket işletmelerinde bir uygulama
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Gelişen teknoloji, bilgiye ulaşımın kolaylığı, müşterilerin seçeneklerinin artması gibi birçok nedenden dolayı işletmeler için rekabet avantajı sağlamak zor ve karmaşık bir hale gelmiştir. Günümüzde işletmelerin rekabet ... -
Toplumsal cinsiyetçi bağlamda siyasi kimlik: 1971-2015 yılları arası siyasal aktör olarak kadının yazılı basında sunumu
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu tez çalışması, geleneksel medyanın önemli bir uzantısı olan yazılı basın ve onun bir türü olan gazetelerin kadın siyasetçileri (bakanları) hangi kimliklerle temsil ettiği sorunsalına dayanmaktadır. Bir diğer ifadeyle, ... -
Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamaları ve halkın beklentileri: Erzurum Büyükşehir Belediyesi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Demokrasinin gelişmesinde ve halkın yönetimde söz sahibi olmasında en uygun birimlerden biri belediyelerdir. Halkın belediyenin karar ve hizmetlerine katılma, belediye faaliyetleri hakkında bilgilenme ve belediye yararlarından ... -
Türk siyasal yaşamında referandum süreçleri ve yazılı basın: Siyasal bilgilenme ve siyasal katılım bağlamında Türk yazılı basınının referandum süreçlerine yaklaşımı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Geçmişten günümüze değin tüm siyasal sistemlerde kitle iletişim araçları önemli bir figür olmuşlardır. Siyasi yönetimin yapısına göre şekil alarak bazen bir araç olarak kullanılmışlar, bazen de demokratik sistemin oluşmasında ... -
Orta gelir tuzağı üzerine ekonometrik bir analiz: Türkiye örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bir ekonomide kişi başına düşen gelirin belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra uzun bir süre artmaması, ekonomi orada sıkışıp kalması ve durgunluk içine girilmesi haline orta gelir tuzağı denir. Türkiye'nin orta gelir ... -
Yenilenebilir enerji kaynaklarının çok kriterli karar verme teknikleri ile değerlendirilmesi: Türkiye örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Türkiye, artan nüfusuna ve teknolojik gelişmelere de bağlı olarak artan enerji ihtiyacını, mevcut fosil kaynaklı rezervleri ile karşılamadan uzaktır. Bunun sonucu olarak, enerji kaynağı açısından büyük oranda dışa bağımlı ... -
Türkiye'de AR-GE harcamalarının ihracat üzerindeki etkisinin ARDL yöntemiyle araştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Uluslararası piyasalarda yaşanan yoğun rekabete karşı direnç gösterebilmek için sürdürülebilir büyümeye ve dış ticaret üstünlüğüne sahip olmak gerekmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda ülkelerin ihtiyacı olan faktör uluslararası ... -
Türkiye'deki devlet üniversitesi kütüphanelerinin yönetim politikalarının kurumda çalışan kütüphanecilerin mesleki gelişimi üzerindeki rolü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki devlet üniversitelerinde çalışan kütüphanecilerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının yöneticileri tarafından dikkate alınarak, bu ihtiyaçların giderilmesi için desteklenip ... -
Endüstriler arası yayılma ve transmedya hikâye anlatıcılığı: Marvel Evreni örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Küresel medya olgusu ve yakınsama kültürüyle birlikte ortaya çıkan transmedya hikâye anlatıcılığı, üretilen medya içeriklerinin metinsel açıdan gelişmesine katkı sağlarken aynı zamanda endüstriler arasında yayılma ... -
Türk sinemasında sanat filmi olgusu: Yeşim Ustaoğlu örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Çalışmadaki asıl amaç sanat filmi kuramı içerisinde Yeşim Ustaoğlu sinemasını incelemektir. 1990'lı yıllarda sinema hayatına başlayan Ustaoğlu ilk olarak Otel (1991) filmi ile dikkatleri üzerine çekmiş, İz filmi ile ... -
Boş zaman kavramı odağında medya pratikleri ve aile içi iletişim: Bağcılar örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Medya teknolojileri geçmişten günümüze bireylerin hayatında önemli ve yönlendirici yer edinmiştir. Bu teknolojiler, özellikle ev içindeki boş zaman etkinliği olarak kullanılmaya başlandıktan sonra, bireylerin yaşamlarının ... -
Ön büro çalışanlarının iş değerlerinin yenilikçi davranışlara etkisi: Lider-üye etkileşiminin aracılık rolü
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Çevresel dinamiklere oldukça duyarlı olan otel işletmelerinde yenilikçilik, rekabet gücünün anahtar kavramı olarak ifade edilmektedir. Bu nedenle yenilikçilik yeteneklerini artırmak isteyen otel işletmeleri, çalışanlardan ... -
Tansu Çiller'in siyasi mücadelesi bağlamında Türkiye'de kadın siyasi hareketi ve basının tavrı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Türk tarihi boyunca kadın ve erkeklerin alanları, insanların yaşadığı coğrafi konum ve içinde bulundukları ortamın etkisiyle şekillenmiştir. Türk kadını, saygınlık ve değer açısından, birçok ülkeye kıyasla daha iyi konumda ... -
Yeni Türkiye sinemasında milliyetçilik söylemi: Can Ulkay filmleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bir ideoloji olarak uluslaşma süreci içerisinde belirginleşen milliyetçilik, günümüzde de etkisini sürdürmektedir. Milliyetçilik ideolojisi aynı zamanda bir kimlik tasavvuru ortaya koymakta ve bireylerin kimliklenme ... -
Hapishanesiz toplum anlayışı bağlamında Türkiye yazılı basınında `cezaevi` haberlerinin temsili: Hürriyet, Sözcü ve Sabah gazeteleri örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Cezalandırıcı kültüre sahip toplumlarda, 21. yüzyılda dâhi kapatılma/hapsetme uygulamasının artarak devam ettiği ve bireyin hapsedilerek `ıslah` edilmeye çalışıldığı görülmektedir. Fakat diğer taraftan mağdur odaklı onarıcı ...