Ön büro çalışanlarının iş değerlerinin yenilikçi davranışlara etkisi: Lider-üye etkileşiminin aracılık rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevresel dinamiklere oldukça duyarlı olan otel işletmelerinde yenilikçilik, rekabet gücünün anahtar kavramı olarak ifade edilmektedir. Bu nedenle yenilikçilik yeteneklerini artırmak isteyen otel işletmeleri, çalışanlardan yenilikçi davranış sergilemelerini beklemektedir. Çalışanların yenilikçi davranışı sergilemeleri ise sahip oldukları iş değerleri ve üstleriyle olan etkileşimleri ile yakından ilgilidir. Bu bağlamda çalışmada; ön büro çalışanlarının sahip oldukları iş değerlerinin onların yenilikçi davranışlarına etkisinin saptanması ve lider üye etkileşiminin bu etkideki aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışanların iş değerlerinin yenilikçi davranışlarına etkisi ve lider üye etkileşiminin aracılık rolü yapısal eşitlik modellemesiyle araştırılmıştır.Çalışmada incelenen veriler, Antalya'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinden toplanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde SPSS AMOS ve SPSS 22 istatistiksel veri analizi programları kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde; betimleyici istatistikler, keşfedici faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, path analizi, T testi, Anova testi ve post hoc testleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda; iş değerleri boyutları arasında statü, güvenlik ve kazanç boyutlarının yenilikçi davranışı olumlu; konfor ve güvence boyutlarının ise olumsuz etkilediği görülmüştür. Ayrıca, lider üye etkileşiminin etki, katkı, profesyonel saygı ve sadakat olmak üzere tüm boyutlarının iş değerlerinin yenilikçi davranışa etkisine aracılık ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Bunlara ek olarak, çalışanların iş değerleri ve yenilikçi davranışlarının kişisel özellikler açısından farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, katılımcıların yenilikçi davranışları ve iş değerleri hakkındaki görüşlerinin; medeni durum, yaş, cinsiyet ve toplam çalışma süresi gibi değişkenler açısından farklılık gösterdiği görülmüştür. Ancak, katılımcıların şu anki işyerinde çalışma sürelerine göre yenilikçi davranışları hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.Çalışmadaki bulgulara göre; otel işletmelerinde çalışanların iş değerlerinin yenilikçi davranışlarını etkilediği ve her iki değişkeninin de çalışanların kişisel özellikleri açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği söylenebilir. Ayrıca çalışmada; lider üye etkileşiminin, iş değerlerinin yenilikçi davranışlara dönüştürülmesinde önemli rol oynadığı ortaya konulmuştur. In hotel businesses that are highly sensitive to environmental dynamics, innovation is expressed as the key concept of competitiveness. Therefore, hotel businesses that want to increase their innovation capabilities expect their employees to exhibit innovative behavior. Employees' innovative behavior is closely related to their work values and their interactions with their superiors. In this context; It is aimed to determine the effect of the work values of front office employees on their innovative behavior and to examine the mediating role of leader member exchange. The effect of employees' work values on their innovative behavior and the mediating role of leader member exchange has been investigated by structural equation modeling.The data analyzed in the study have been collected from four and five star hotels operating in Antalya. SPSS AMOS and SPSS 22 statistical data analysis programs have been used to analyze the collected data. In the analysis of the data in the research; Descriptive statistics, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, path analysis, T test, Anova tests has been used. As a result of the analysis; The status, security and earnings dimensions of the work values have a positive effect, whearas It has been observed that the comfort and security dimensions have a negative effect. In addition, it has been concluded that all dimensions of leader member exchange, including impact, contribution, professional respect and loyalty, mediate the impact of work values on innovative behavior.As a result of the analysis, participants' views on innovative behavior and business values; It has been observed that there are differences in terms of variables such as marital status, age, gender and total working period. However, no significant difference has been found between the participants' views on innovative behaviors according to their working period in the current workplace.According to the findings of the study; It can be said that the work values of the employees in hotel enterprises affect their innovative behaviors and both variables show significant differences in terms of the personal characteristics of the employees. Also in the study; It has been demonstrated that leader member exchange plays an important role in transforming work values into innovative behaviors.
Collections